tisdag 30 september 2008

långt svammelinlägg

Ohoj!

Sen jag bloggade sist har det väl inte hänt så mycket. Men jag ska göra mitt bästa för att få ut så många ord som möjligt av det hela.

Igår kväll ställde vi våra två fåtöljer framför fönstrena ut mot gatan och tittade på folk och drack någon likör gjord av Benedictinermunkarna i Frankrike. Den var inte alls god så det var mest L som smuttade. Skrattade åt pensionärsvarningen där vi satt och tittade på folk och filosoferade. Innan vi somnade tittade vi på en dokumentärserie i fyra delar som heter House of Saddam. Ni kan ju själva lista ut vad den handlar om. Såg två delar innan vi somnade vid 22-tiden (ha ha!). Gud vad händer med mig!!!

Jaja. Sen sov vi sjukt länge. Vaknade såklart och var utvilad vid facking 06.00 men somnade om till klockan tio då det kom en gubbe och levererade tvättmaskin. Så nu har vi det också.
Det var riktigt mysigt när det regnade inatt och smattrade på takfönstret. Lite som att campa.

Nu lyssnar jag på Östen med resten och pratar med Malin på msn. Saknar Sverige. Hon kommer med solsken... Gud vad fjantigt. Men det säger väl en del.

Just ja, igår träffade vi våra "grannar", eller ja, det är en klädaffär under oss. Skitsnygga grejer, men dyra. Typ Vivienne Westwood och sån dyr skit. Vi bor verkligen i värsta rika området, Porschar överallt. Fashionabla människor. Man måste typ klä upp sig varje dag här känns det som. Men det ogillar jag inte.
Har packat upp alla mina kläder nu, hängt upp en del på en klädstång. Trångt. Har mindre än halva. Priset man får betala när man har en klädgalen kille. (Han är långt värre än mig.)

Detta blir verkligen osammanhängande... men jag är uttråkad och försöker därför skriva så mycket som möjligt.
Eftersom vi bor i ett gammalt hus har vi en typ, varmvattenberedare för varmvattnet i diskbänken. Så man får liksom ta varmt vatten från den och kallt vatten från en annan kran, om ni fattar. Men nu verkar inte den funka, så får inget varmvatten till disken. Lite irriterande. Eller, den funkar ibland. Men inte just nu. L skulle fundera på det där, sa han. Har ju alltid varmvatten i badrummet om inte annat.

Mer då... hm. Vaknade upp med världens huvudvärk, har pressat tänder i sömnen. Huvudvärken är borta nu dock, skönt. Hoppas jag inte gör det mer kommande nätter.

Just det!
Innan idag var vi i Nya Zeelands dyraste matbutik. Den är väl Nya Zeelands motsvarighet till det där dyra Ica:t på Östermalm i Stockholm. Utsedd till den bästa (och dyraste) här. Har inte mycket val dock, det är nämligen den som är närmast där vi bor. Säger väl en del om området vi bor i. Den var jättebra i alla fall, och nu har jag både bröd och juice och mjölk och något spännande chokladpulver (oboy!!!!! vill ha oboy!!!) som jag ska testa sen. Köpte yoghurt också, ville ju ha utan bitar så för att vara säker köpte jag en för bebisar. Haha.
Vet ni vad min mesta diet består av här?
Hamburgerbröd och bananer.

Sen mest skit typ choklad och sånt. Det är ett under att min göbbe inte lämnat mig ännu. Att mina älskade runt om kring mig står ut med mina konstigheter! Man kan ju förstå att ens familj liksom måste stå ut, men alla mina fina vänner som inte alls behöver bry sig om mig, dom står ut med mig och det är jag jätteglad och tacksam över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Matilda :-)
Helt ratt, det ar sallan trakigt pa mitt jobb, alltid nagot som hander i South Auckland :-)
Jag har sett nagon uppgift pa att det ska finnas ungefar 2500 svenskar i hela NZ, kan tanka mig att de flesta finns i Auckland och Wellington. Det finns en svensk forening i Auckland, du kan hitta dem pa natet om du ar intresserad. Jag har traffat pa en svensk lakare och en svensk patient, och ett par sjukskoterskor fran Finland, men det ar ungefar alla skandinaver jag sett pa fem ar! Hur kom det sig att ni hamnade har? Ar din boyfriend svensk eller kiwi? Sjalv ar jag gift med en kiwi sen fem ar tillbaks och vi har en liten son pa 3,5 ar, jag har tva tjejjer kvar hemma i Sverige, den ena ar nog i din alder tror jag, 19 ar.

Anonym sa...

p.s Om du vill se riktigt bra kiwi-sapa sa kolla in tv 3 pa tisdagar kl 21.30, Outrageous Fortune. Handlar om en helt sanslos familj i West Auckland, riktigt kul serie ar det!

Anonym sa...

I am actually thankful to thе holԁеr
of this wеb pаgе who haѕ shaгed this
impresѕіve pοst at at this time.
Also see my website: forex broker compare