måndag 8 september 2008

Packningsfunderingar

Jag har hela tiden varit införstådd med att det är 20 kg som gäller i resväskan. Det har SAS och Air New Zealand bestämt. Men nu känns det lite orättvist.
Matilda, som åkte till Kanada (inte ens hälften så långt bort som mig!!) fick ha två väskor på 23 kilo vardera med sig. Hur himla orättvist är inte det då?

Hur ska det här gå.
Ska jag ta med mina skridskor?
Ska jag ta med mina gympadojor?

Om jag tar med detta, kommer jag ju inte behöva dom. Självklart. Det är ju som att ta med ett paraply när man är ute och går. Men... tänk om.

Svårt.
Och liksom. Kläder. Just nu är vädret samma där som här ungefär. Vår där, höst här. Jacka, liksom? Det går ju mot sommar, men inte riktigt än. Känns ju ändå onödigt att ta med värsta feta jackan.
Jajaja.

Skjuter upp det och tusen andra packningsproblem lite te! SÅ.

Om ni vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet tips: Lämna bort alla krämer och såna saker som väger mycket, det kan du köpa på plats. Samma sak med badhanddukar som tar upp otroligt mycket plats. Du kommer ändå att köpa en massa saker där, så största delen av det du lämnar i Sverige kommer du inte ens att sakna. ;) Men jag känner igen mig, jag har ALLTID samma packningsproblem.

Vad ska du göra i Nya Zeeland? Det har alltid varit en av mina drömmar att åka till Nya Zeeland, men just nu så bor jag i Istanbul, Turkiet. :) Vi får se om jag någon gång kommer iväg till Nya Zeeland. :)

Anonym sa...

Laura:

tack för tipsen! alla tips är användbara även om man tror att man tänkt på allt själv...

jag har inte planerat så mycket vad jag ska göra där än, förutom det vanliga utforskandet! :D men efter nån månads semester tänkte jag kanske hitta mig ett litet extrajobb och så :)