måndag 20 oktober 2008

yumyum

God morgon på Er!

Kan börja med att meddela att idag har vi strålande väder här i Auckland. Satt ute i fönstret i solen i typ tio minuter nu på morgonen och hör och häpna: Jag blev faktiskt lite solbränd!!!
Solen är verkligen stark här.

Hur som!
Nu är det måndag och tillbaka till verkligheten...öh. Mnja kanske inte riktigt.
Men iaf.
Vi har bil nu för tiden och det är så HIMLA skönt. Gud. Vad. Skönt. Det. Är.
Igår var vi en sväng i badhuset och gonade oss i de dövarma poolarna och bastu.
Sen mådde man ju lagom degigt resten av söndagkvällen.

Idag läser jag att IKEA har köpt land och planerar att öppna utanför Auckland under 2009. Ser man på, va!
Inte för att jag vet om jag är här när det sker... men ändå. Folket här behöver verkligen ett Ikea, stackarna.

Mer då... Vene om det har hänt så mycket mer. Har ätit massa pepparkakor utan att bli dålig i magen. Rätt otroligt tycker jag! Ja nu vet ni det också.

Och herre min je. Amanda har hittat Totally Swedish i London, en affär som säljer till och med grillchips. Så nu kan jag nog faktiskt flytta till London om jag nu nån gång måste bo utanför Sveriges gränser igen. London är okej. De har svensk mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D helt.. helt... underbart!

Anonym sa...

ÅH! Bo med mig i London, amanda! Nästa höst är det som gäller :D Vet du lite närmare vart det ligger, typ i vilken stadsdel eller så? Bara så du vet så missar jag inte en dag här, vad bra du verkar ha det!! :) Puss