torsdag 8 januari 2009

halloj dagbok

Tjena.

Summering av senaste dygnet.
Kunde inte somna förrän tre-fyra igår natt. Jag minns att jag var väldigt upprörd och arg över något och var nära att väcka Leon flera gånger. När jag vaknade i morse kunde jag för allt i världen inte komma på vad det var. Jag kan fortfarande inte komma på. Känns lustigt.

Idag har varit en sjukt soft och lugn dag. Hängde med Anna och Astrid som är mina nya svennekompisar här downunder. Det var supernajs! Det var väldigt varmt idag, 26-27 grader säkert, om inte mer. Så man orkar inte göra så mycket mer än att sitta och tjöta och dricka cola. Tydligen skulle det bli uppemot 40 grader i Queenstown läste jag! Huvva. Nu är verkligen sommaren här big time. Och de säger att det ska bli en lång en.

Idag var det en dissektion av en stor vithaj nere i hamnen. Sjukt coolt, hade velat gå men missade det tyvärr. Uppenbarligen var det nästan 4000 pers där och tittade. Här finns en video från evenemanget om man vill se.

Kvällen vet jag inte vad som hände med. Jag och Leon gick en liten prommis. Satte på en film som vi sen inte ville se. Satte på en annan som vi insåg att vi redan sett. Satte på en tredje och så somnade han efter en halvtimme. Jag är skittrött (värmen) men kan inte sova riktigt än.

Väger mellan att titta på Scrubs och att ringa hem till Sverige nu. Vi får väl se.

1 kommentar:

Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?