lördag 31 januari 2009

snutte

Idag när vi var hos Leons föräldrar nämnde jag något om att jag önskade att jag hade en teve. Då fick vi låna en teve av dom. Men vi har ju inte kanalerna, sa jag. Men man behöver ju inte alls betala för dom här, som i Sverige! Bara att sätta i kontakten (som på den gamla goda tiden). Herregud. Förstår ni att jag - teveamanda - har gått utan teve i fyra och en halv månad. Helt. Sjukt.

Dock har vi inget att ställa teven på. Alla våra stolar är mjuka. Så måste hitta nåt. En pall eller vad som helst. Sen jäklar ska de degas framför teven så det står härliga till. Har ju en del att ta igen nu. Fina svärföräldrar man har va?!

Annars har det inte hänt mycket av intresse idag... De skulle ringa från det där jobbet idag, oavsett om jag fått det eller ej, men än har det inte ringt... asjobbigt att bara gå och vänta ju. Men det finns inte mycket annat att göra.

Måste förresten skaffa ett 18+ card, typ nyazeeländskt ID. Man måste ha två former av ID för att söka IRD number (skattenummer), det går bra med pass och internationellt körkort men det har ju inte jag, och mitt svenska ID funkar inte här. Så även om jag inte får det här jobbet kan det ju vara bra innan jag söker jobb igen att ha allt sånt klart. Tror även jag behöver ett 18+ kort för att öppna bankkonto här vilket jag ändå tänkt göra så. Vet inte vad det kan kosta, några hundra. Så det blir måndagens uppdrag när posten har öppet.
Suck, byråkrati!

Saknar Saga så himla mycket. Börjar typ grina av att titta på de här bilderna mamma mejlade häromdan, då hade vi bara haft henne i nån vecka. Lilla trollet.

Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

Matilda sa...

naaw...snufsan!

Anonym sa...

Hejsan! Jag ska köpa ett par uggs (UGG australia)och undrar om du vet någon sida där man kan beställa de från Australien? Har hört att det är billigare! Tacksam för svar / Amajla

Svara på - amajla@hotmail.com