onsdag 9 september 2009

rapporten

Jag tycker det där krypet var lite roligt, tycker inte ni? HI HI.

Igår träffade jag Helena och det var lite mysigt som alltid, förutom att jag precis innan hetsåt donken till "lunch" jag och L, så det blev ju inte mycket fikat för mig efteråt men skitsamma! Sen åt vi vad jag fick impuls att kalla "årets första glass" men sen ändra till "sommarens första glass" och sen ändra igen till "den nya zeeländska vårens första glass". Så! Det var lika gosigt väder igår, prognosen sa 18 grader och sol och det stämde säkert bra.
Fick sen nån konstig skak-grej och mådde inte så bra men det gick över fort.

Sen åkte jag hem med alla tonåriga skolbarn på bussen till förorten. L köpte glass till mig i lynn mall där han hämtade mig.

Sen dess har jag kollat på Andra Avenyn och just inte mycket mer. Berättade jag att katten drog in ännu en kaninunge i måndags morse? Ja men det gjorde han. När jag kom hem igår hade den dock dött. Den hade ett hål i magen. Vi undrade varför den bajsade ner sig hela tiden. Där hade vi svaret. Hål rätt in i magen. Så himla äckligt. Stackars liten. Vi kunde inte ens hitta något blod ju, jättekonstigt. Så nu är Mopsy själv igen. Men vem vet vad katten drar in härnäst. Och mördar. Eller ej.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hejsan! Bor i Blockhouse Bay tillsammans med min kille. Vi brukar åka upp och fika på det lilla "hippie" cafét i Titirangi. Om du har tråkigt och lust att ses där eller nån annan stans får du gärna höra av dig. Jag jobbar nästan bara nätter så kan ses nästan jämt. Mitt nummer är 0211036517.