onsdag 29 juli 2009

ack sverige

Längtar helt otroligt jättemassa hem till Sverige. Kände inte riktigt såhär innan jag hade varit hemma nu några veckor. Antar att det blev som en liten provsmak som väckte liv i något igen. För usch vad jag saknar alla vänner och min familj där hemma. Och svensk mat! Är så himla trött på det tråkiga det finns att äta här. Blä. Känns som jag bara äter samma grej dag ut och dag in. Hade jag inte ont av i Sverige för där åt jag i alla fall saker som jag verkligen tycker om. Men här äter jag bara saker som går ner, så att säga. Plus lite annat, såklart :) Men, är till exempel sjukt trött på glass - det trodde jag aldrig jag kunde bli. Men det är jag. Förutom klassisk glass på tallrik från billig bigpackbunke med kolasås, chokladsås och strössel. Det vill jag ha. Men ingen "fin" glass.

Och OJ vad jag saknar svenskt bröd. Köpte den där sk "Skandinaviska" brölimpan häromdagen igen. Men den är ju inte alls samma grej som skogaholmslimpan. Mest av allt bröd saknar jag polarbröd. Finns inte ens nåt i närheten av det här nere.

Önskar det fanns ett IKEA här, då skulle jag vara stammis i deras mataffär. Haha.
Seriöst.
Det här är inget man kan förstå förrän man själv är "utlandssvensk". Tror jag.

Inga kommentarer: