fredag 31 juli 2009

mötet med apostlahästen

Har glömt berätta om en "rolig" händelse som inträffade för några dagar sen.

Satt i LynnMall och väntade L som skulle hämta mig. Läste något gratisblad. Skulle precis gå när någon sätter sig alldeles bredvid mig. Jag ba men herregud ska han försöka flörta med mig nu eller. (Ha ha.) Han var väl i min ålder, såg helt vanlig ut. (Till saken hör att killar är jävligt annorlunda här mot svenska killar. De kan liksom tuta och vinka och vissla på en när man är ute och går. De beter sig ungefär som FULLA svenska killar. Hela tiden. Hemma skulle jag aldrig dra den slutsatsen om någon bara för att den säger hej.)

Killen: Hey.
Jag: *ignorerar*
Killen: Hey how's it going?
Jag: *låtsas inte höra*
Killen: Alright... *suckar och tittar bortåt sina polare*
Jag: Suck. Hi.
Killen: Heeeey wassup with you ignoring me like that...?
Jag: He he. I was reading. Sorry. (Whothehellareyou?)
Killen: I just came up to you because Jesus told med he loves you and that he has great things planned out for you in life.
Jag: Oh. Wow. Thanks. That's good to know, I guess.
Killen: Yeah isn't it great!? Are you a Christian?
Jag: No.
Killen: Why not? Jesus loves you.
Jag: Well, I was, once.
Killen: (Blir gladare igen.) Oh! Was? Why not anymore? Are you being a naughty girl?
Jag: Hahaha. No. I had a revelation.
Killen: WOW! But...what.. what was it?? *konfunderad*
Jag: That there is no such thing!
Killen: How do you know that?
Jag: Well, I don't know that there IS anything, so...

Sen reste jag på mig och liksom indikerade att det var dags för mig att gå. Då blev jag irriterad när han ba "hey, it's ok, you can go!" som om jag behövde hans tillåtelse för det eller? Jag ba eh, ja. Klart jag får gå om jag vill. MIN KILLE SKA FAKTISKT HÄMTA MIG NU.

Så. Dumhuvve.

4 kommentarer:

M sa...

för att få sin kille sluta snarka så kör man en armbåge stenhårt i sidan på honom varje gpng det hönder =)

mewlin sa...

haha sjuk! försökte svara till ditt svennenummer på smset om detta men vene om det funkade. hallå fråga, när du presenterar dig i nz säger du amanda på svenska eller engelska? amanda eller amändah liksom?

anna sa...

Haha. Fler ghettostorys från the hood, taaaack.

Haren sa...

Jisses jobbiga manniskor. Typ jo men assa bara for att du vill sitta har och pracka pa mig din jesustro sa kommer jag saklart att bli vraltroende och hanga med dig till tjorkan pa sondag. Latt!