söndag 12 juli 2009

Ja, nu är jag här igen. Vinden viner utanför, klockan är tre och jag vaknade och kunde inte somna om... resan gick bra, låg och sov lite på Suvarnabhumis hårda stålbänkar. Tog en billig och jättebra massage. Flygningarna var inte så jobbiga, mer väntan emellan som sög. Men, nu har jag varit här i två dagar. Vinter i Nya Zeeland är ungefär som de allra tristaste höstdagarna. Ni vet, regn och grått och blåsigt och kallt. All fukt gör att det nog känns mycket kallare än vad det är. Det ligger runt 10-12 grader för tillfället om dagarna.

Husväggarna är så tunna i det här landet så man hör verkligen ovädret sjunga utifrån. Som när det är riktig megastorm på vintern i Sverige, typ. Så låter det.

1 kommentar:

Haren sa...

ja det kanns som att det varit svensk november i manga manga manader och fler ska det val bli tanker jag. idag tvingade jag j att vi skulle ta en promenad pa stranden, en nara doden upplevelse typ.