torsdag 30 juli 2009

karekare

Efter lite velande åkte vi till Karekare ändå. Det regnade till och från, men vi blev aldrig totaldränkta i alla fall :) För er som undrar ligger Karekare runt en halvtimme från Titirangi med bil. Snirkliga vägar hela vägen.
Photobucket
Så här såg det ut från parkeringen. Hej Sagan om Ringen. Typ.
PhotobucketPhotobucket
Efter en liten promenad såg man Karekare-fallen! Det var jättefint. Synd att man inte kan få med helheten liksom. Men det går typ inte ta in alla gröna berg överallt i huvudet ens.
Photobucket
Jag vid vattenfall.
Photobucket
Promenad genom gröna skogar.
Photobucket
Roliga träd som vi klättrade i.
Photobucket
Och här var alltså den berömda stranden. Det var nog den mest magnifika strand jag sett i hela mitt liv. Så himla storslagen. Blev nästan rörd när jag gick där. Kände mig så liten. Och Tasmanska havet kändes så otroligt, oändligt stort.
PhotobucketPhotobucket
Här gick vi.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Vi var helt ensamma på hela stora stranden.
Photobucket
Stort.
Photobucket
Vad detta är? Undrade jag också. Den var uppspolad från havet. Det är en manet! Helt sjukt. Den levde dessutom. Rörde på sig. Skummaste grejen jag har sett på länge. Påminde mig om hatten i Harry Potter.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Sen gick vi tillbaka mot bilen.
Photobucket
Sanddyner.
Photobucket
Fler bilder finns på facebook.

Resten av dagen har vi kollat på filmer. Nu sover Han och jag...gör nog det snart också. Hoppas vi!

4 kommentarer:

Xtin sa...

Shit va fint det är där! Jag ska åka dit i oktober, försöka få tag på nåt jobb och bo där i tre månader är det tänkt. Jobbar du nåt där? Vet du om det är lätt att få jobb?

Kram Xtin

Amanda sa...

Vad roligt att du ska hit :) I oktober är det ju vår och härligt också!

Just nu finns inte så mkt jobb, men det beror ju helt på vad du kan tänka dig, om du vill ha jobb mitt inne i stan eller så, osv. Framåt våren/sommaren finns mkt agricultural jobs, de kan vem som helst få! Typ, plocka druvor och sånt.

Men der beror ju helt på vad du vill jobba med :)

haren sa...

vilka fina foton! nu ar det karekare nasta for mig tror jag.

nanogatan@blogspot.com sa...

Jäkligt najs bilde hörru!