måndag 24 augusti 2009

spänning

Vet ni vad? Idag kom ännu ett paket från Sverige till mig. Hela påsen vart uppriven och sedan ihoptejpad av biosecurity-dudesen. Men den hade gått igenom säkerhetskontrollen. Paketet som kom förra veckan var också helt söndrigt, men det hade nog bara gått igenom en våldsam resa från Sverige och hit. Någonstans i världen hade de dock varit snälla och plastat in paketet så inget skulle ramla ur i alla fall.

Jag känner ju att det prasslar på ett väldigt bekant sätt i de där paketen... men jag håller mig allt tills min födelsedag. Eller åtminstone till helgen kanske!? Jag och L kör nämligen födelsedagsveckor - inte födelsedag. Så man fyller år i en hel vecka. Mycket bra påhitt tycker jag.

Ska bli spännande att se vad jag han hittar på förresten...

Jaha ni. På onsdag nästa vecka är jag inte längre tonåring. Jag har varit lite ledsen idag, för jag har aldrig varit borta från min familj på min födelsedag förut.
Så det känns lite jobbigt. Och så har jag varit allmänt nere pga nackspärr och kanske håller jag på att bli sjuk också...jaja.

Men vi ska ha kalas när jag kommer hem. Med massor av småkakor och släkten. Som jag alltid har! Älskar kafferep men inte kaffet. Det får de andra dricka. Och det gör de bra.
Förresten, inte bara släkten. ALLA som vill får komma. Man behöver inte vara släkt. Det blir väl i slutet av oktober det där.

3 kommentarer:

FamStein sa...

Tänk att "minstingen" har blivit så stor. Börjar förstå nu när "gamlingarna" säger att åren bara går fortare ju äldre man blir. Kalas väntar vi på är ju alltid så kul att träffas, tänk vad vi sågs ofta när man var liten nu får man bli glad om det blir några gånger om året. Massor av kramar

kajsa sa...

När du kommer hem ska vi leka!

Kleinen sa...

Hoppas sista tiden blir super då. hade gärna tagit mig en tur till bangkok...