onsdag 5 augusti 2009

tid

När jag är i Nya Zeeland får jag alltid ett problem, det är att när jag vaknar har jag allt som oftast hundra nya inlägg att gå igenom på bloglovin, eftersom det då har varit en lång dag av bloggande i Sverige. I början fann jag detta rätt överväldigande och det blev helt enkelt så att jag sket i att läsa nånting alls. Men! Nu har jag kommit på att, eftersom inte en jävel uppdaterar i Sverige under min dag (er natt) så kan jag ju sprida ut läsningen lite under dagen och ta lite av nattens skörd då och då. Så nu njuter jag istället av att gå igenom blogg efter blogg och läsa ordentligt. Det är det enda som är härligt med att vara "ledig" som jag nu är.

En annan grej jag upptäckte, det måste vara så för pensionärer också antar jag, det är hur lång tid jag numera kan ta på mig i duschen/badet. Annars skyndar man alltid på den proceduren av någon anledning. Man har någonstans att vara en viss tid, kanske ett jobb att gå till. Men, serni, det har inte jag, och då har jag helt enkelt fått påminna mig själv om att äsch, det finns ingen anledning att skynda. Ligg kvar lite till i badet, gör det.

Mycket lustig känsla. Känns som ett slöseri. Lite som att ta på alldeles för mycket pärlsocker bara för att det är ju så gott med mycket pärlsocker, men om 70% av pärlsockret ändå ramlar av, vad är det då för mening med det.

3 kommentarer:

Sweet-saga sa...

Vad skönt att du inte behöver stressa!!!

mia sa...

Mammamiller är f.ö en hotmama!

Lisa sa...

Tänk på att om 70%av pärlsockret ramlar av ,måste man ju ta jättemycket !Annars blir det ju inget kvar på bullarna.(Förr räknades socker till näringsämnena,kolhydrater)
Kram från Moster