fredag 28 augusti 2009

vård av sjuk hund

Tidigt i morse eller inatt blev hunden i huset sjuk. Han bara skakade och skakade tydligen och de fick åka med honom till djursjukhuset. Jag sov men märkte att Leon vaknade och sa nånting om hunden. Sen när jag vaknade på morgonen visste jag inte om jag hade drömt ihop allt eller om det verkligen hade hänt.

Men det hade det. Tydligen hade han fått en blodpropp i hjärnan säger veterinärerna. Och tydligen så är hela hans blodomlopp fullt med fettklumpar (på icke läkarspråk).
Så nu är han där, alldeles ensam och rädd kan jag tänka mig på djursjukhuset. Usch, blev så ledsen när jag fick höra. Stackars lille Bobbin.

Tur att han överlevde och verkar må OK efter omständigheterna. Vi trodde alla att han skulle dö. Men nu får han visst äta medicin och så mot hjärtat. Jag och L ska åka in till stan nu och på vägen ska vi stanna hos Bobbin och se om han kan få i sig lite att äta.

Usch när sånt här händer blir jag så himla ledsen. Och jag tycker om den hunden så mycket. Vill inte att han ska dö. Och så tänker jag på min egna älskade hund. Snälla snälla ge inte era hundar fettig mat. Gör inte det. Hur glada de än blir av det för stunden.

Bobbin med tungan i högsta hugg.

Inga kommentarer: