torsdag 21 maj 2009

billiga livet

Nåt jag gillar med att bo i Auckland är att livet är så billigt.
Visst - minimilönen är superlåg och man tjänar rätt dåligt överlag. Men så är allt lite billigare också. Handla mat, kläder... allt är faktiskt lite billigare (förutom mjölkprodukter) så det känns som att 100 dollar räcker långt mycket längre än motsvarande 500 kr i Sverige.

Dessutom finns det massa bra secondhandshopping, som jag ju har tjötat om tidigare.
I måndags gick jag in i en affär och hittade så mycket att jag var tvungen att hejda mig. Jag har ju inga pengar!

Men t-shirten kostade bara 6,50 dollar. Och Lee-shortsen en tjuga. Hittade massa annat fint också som jag fick lägga tillbaka... massa klänningar och så. Sommarkläder är snusbilligt här nu, eftersom det är höst. Perfekt för mig som ska tillbaka till sommaren(?) i Sverige snart!

T-shirten fick Leon sen förresten.

Och sist men inte minst, på tal om billigt; Anna klippte mitt hår igår.
Alldeles gratis.
Det var väl billigt?

Sen bakade vi muffins och färglade i målarböcker med barnen. Det var mysigt.

2 kommentarer:

Matilda sa...

vad långt hår du har! trots att du klippt dig?? snaaaaaart är du heeeeema!! =D

Anna sa...

Mysigt var ordet. Serskilt efter att jag typ etit upp alla muffinsen inpo smotimmarna. Hrmpf.