lördag 16 maj 2009

djurdag

Ligger här ute i ingenstans i min varma säng och glor på teve. Nyheter. Sport. Rugby, och sånt kul som de gillar här i Nya Zeeland.

Vart i djurparken i förmiddags förresten. Det var jättekul. Massa fina djur och så.
Photobucket
Jag var glad!
Photobucket
Photobucket
Det ser ni väl alla vad det här är!
Photobucket
Och det här...
Photobucket
Dessa gick runt lösa.
Photobucket
Lejonen.
Photobucket
Vad sjutton är det som rör sig under skynket det? Undrade vi.
Photobucket
Så tittade en orangutang fram!
Photobucket
stor noshörning
Photobucket
Denne rackarn sprang runt och visade upp sig för oss. Så otroligt söt! Surikater gillar jag!
Photobucket

Sen sprang den lille rackarn och la sig mitt på sina sovande syskon. Som för att säga, detta är MINA syskon.
Photobucket
Det här var ju ena stora jäklar. Riktigt feta, faktiskt.
Photobucket
Syns inte så bra, men de matades med ett jäkla kålhuvud var! Här sväljer han/hon den precis.
Photobucket
Photobucket
Flamingos!
Photobucket
En strutsig lust. Nej, en lustig struts menar jag ju.
Photobucket
Gepard.
Photobucket
ADHD-uttrar.
Photobucket
Tog ett tag innan jag hittade babianen här.

1 kommentar:

nevnarien sa...

Åh vad roligt! :D Att bo där alltså :)