fredag 8 maj 2009

katten sover här breve

Usch. Uschlig dag. Stavas det så? Tror aldrig jag har skrivit det. Det kanske inte ens är ett riktigt ord. Urslig?

Röset.
Det är vad det är idag.
Vet ni vad det är?
*brrrr*
Det är röset.

Regn och blåst och storm. Mörker och mulet hela dagen. Höst. Eller är det vinter? Om det hade varit i Sverige hade det väl lika gärna kunnat vara sommar. 14 grader och regn. Liksom.
Men men.

Kunde verkligen inte sova inatt. Herregud.
Var sjukt trött och trodde jag skulle somna på en gång. Men hur jag än låg där och vände och vred på mig kunde jag verkligen inte somna. Men jag var så trött. Ändå.
Det kröp i benen som sjutton. Förbannade RLS.
Usch.
Somnade väl vid halvsex, typ. Vaknade vid tio. Låg och drog mig till elva.
Men usch!
Degig idag.

Ikväll ska jag träffa Helena och Anna och suuuuuuupa. Haha. Nej. Men träffa H och A ska jag i alla fall göra. Det kommer bli jättekul. Trots att jag är mör som ett köttstycke.




Den söta tavlan i bakgrunden kommer från Matt.
Tjo!

1 kommentar:

Kleinen sa...

"Röset" kan vara det bästa ordet, förklarar så bra hur man känner sig...:)