lördag 9 maj 2009

ti ti ti ti titirangi

Idag är det lördag och jag myser i sängen hela dan. Leon har bäddat ner mig alldeles underbart varmt och skönt med följande:
1 täcke
1 elfilt
1 täcke till

Är inte det kärlek så säg?

Ja, jag klagar på att det är kallt, och då är det inte ens i närheten av svenska vintern. Men de har ju ingen isolering i husen i detta land. Vilket betyder att det är ungefär samma temperatur ute som inne. I Sverige har vi ju alltid varmt hemma. Man kommer in i värmen, och värmer sig. Här kunde man lika gärna sova ute i ett tält, typ. Så känns det. Som att campa. Man sover i pyjamas och strumpor och gärna en hoodie över det.

Nåväl!

Här är lite bilder från där jag bor nu som jag tog idag.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Fin pin jag stoltserar med va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder.
Att de är så dåliga på isolering och värme?
Djursnäs har nu efter mycket arbete tjockt med isolering och värme.

/C

Alexandra, KAKHUSETS sa...

Va häftigt med NZ, själv flyttar jag till Australien :)