måndag 4 maj 2009

flyttad

Så vart man utflyttad ur stan och inflyttad i regnskogen då. Blandade känslor med det... sjukt skönt att komma ut ur hektiga stan och få frisk luft. Ovant och lite ångestladdat att inte kunna ta sig någonstans utan bil. Det är nu man önskar att man hade haft det där förbenade körkortet. Känns tråkigt att inte kunna gå och träffa vänner när jag vill och lite jobbigt att behöva förlita sig på L om jag vill nånstans. Han har inget emot att skjutsa mig men man tappar ju ändå lite av sin frihet. Men!

Positiva grejer är:
* Här finns en gosig vovve och en gosig katt
* Huset är ett stort hus med trädgård istället för kaninlådorna inne i stan
* Man är omgiven av överdådig grön regnskog var man än tittar
* Jättefin utsikt över Auckland
* Det är gratis att bo här
* Hundratals tevekanaler och bättre trådlöst internet

Ja, ni ser. Finns en hel del. Det känns faktiskt rätt härligt att kunna säga att jo, jag bor i regnskogen. Fattar ni?
Regnskogen.

Dessutom har jag lyckats sälja både min körkortsbok och min elvisp! Sålde boken för 20 dollar, köpte den ny för 24,95 så det var ju skitbra! Och elvispen satte jag bara 10 dollar på för jag ville bli av med den snabbt, köpte den för tjugo typ.

SÅ nu har jag cashat in 30 dollar, bara sådär. Sweet mate.

Därför ska jag köpa en gosig hoodie imorgon.
Det är så kallt här nuförtiden. Vinter.

35 dagar kvar tills jag åker hem till Sverige är det nu.
840 timmar.

Inga kommentarer: