söndag 1 mars 2009

en promenad runt auckland

Var ute och gick en promenad innan. Hade med mig kameran och tog lite kort på vägen.
Bilderna är klickbara!

Wellesley Street/Federal Street

1. Kyrkan bredvid mitt hus. 2. Mitt hus! 3. Jag med mitt hus i bakgrunden.

Albert Street

1. Träd med Sky Tower i bakgrunden (här stannar många turister och tar kort på tornet! 2. Fint uteställe. 3. Utmed gatan.

Träd!

Tvärgata ner till Queen Street


Queen Street!



Vulcan Lane, tvärgata från Queen St upp till High St (där jag blev lite konstnärlig som ni ser)

High Street


Om man fortsätter uppåt (kommer inte ihåg gatnamn) kommer man till ett ställe med lite butiker och caféer och uteserveringar som känns väldigt europeiskt, ja, som ni ser på bilderna här. Italien är poppis i Nya Zeeland.



Skoaffär där. De hade en JÄTTEstor sko.




1. Någon som tycker om Louis Vuitton. 2. Jag går upp för Bowen Avenue. höhe.


Blummer i Albert Park!


1. Typ världens bästa klätterträd!! 2. En fågel i ett träd i parken


Mer sånt. Blommor och gräs.


Sååå fina!


Så! Där fick ni en liten, liten runda runt Auckland. Glöm inte att klicka på (de små) bilderna som sagt.

2 kommentarer:

Matilda sa...

guud vad fint Auckland är. Hoppas jag kan åka dit nångång... Å du...jag bor också precis vid en Albert Street =)

Sweet-saga sa...

Tack för alla bilder! Känns nästan som jag vandrat runt med dig där, när jag tittar på bilderna!