tisdag 3 mars 2009

natten

Det går som det går med min dygnsrytm... nåväl, nåväl. Börjar nog friskna till nu i alla fall, imorgon känner jag att jag kommer vara pigg och glad igen (kanske inte på...förmiddagen, men sen). Idag har jag faktiskt tvättat massor! Duktigt av mig. Kollat på Vänner också, det var längesen. Kom att tänka på när jag och Linn brukade titta på Vänner och käka chips när vi gick i högstadiet. Åh vad mysigt det var.

Antar att de flesta hört om den tragiska olyckan som skedde här i fredags. Två tjejer från Habo omkom i en bilolycka påväg från flygplatsen i Auckland upp till Whangarei. Himla otäckt... Det har varit några riktigt stormiga och sjukt regniga dagar det senaste, det började i torsdags kväll och höll i sig i helgen.

Jättetragiskt när sånt händer... de var båda bara 20 år. Vet vem den ena tjejen är och hela situationen känns bara så surrealistisk. Tankarna går ju såklart till de anhöriga...

Nu är klockan två på natten och jag vet inte hur den lyckades bli det. Kollade på film till rätt sent, men jag vet inte vad jag har gjort av med de två senaste timmarna. L ligger och sover och här sitter jag. Kan inte sova... men det är väl en världslig sak.

Har tänkt mycket på sommaren senaste dagarna. Alltså, den kommande sommaren i Sverige/Europa. Leon kan inte komma över förrän i juli, och jag ska åka hem senast i början på juni.

Känner mig så splittrad. Vill å ena sidan bara hemhemhem, å andra sidan vill jag ju bara vara med honom. Kommer sakna honom så mycket. Antar att jag helt enkelt får försöka hålla mig upptagen under den tiden. MAN som han är säger han bara "äsch, det är lång tid kvar till dess, oroa dig inte över det... och sen kommer tiden gå så fort så".

Jag fick honom att lova att inte glömma bort mig under de där två månaderna eller vad det kan bli dock. Viktigt.

2 kommentarer:

Matilda sa...

först: visste inte att tjejerna var från habo...gud så obehagligt nära det känns. tur i oturen att du inte har körtkort ännu...

sedan: vilken söt bild på dig och Leon! =)

Anonym sa...

Tackgodegud att du bloggar på, trodde nästan att det kunde vara du.Frågade WhiteLady också.
Puh,
:-)