torsdag 12 mars 2009

torsdag!

Idag vart det helt fullsmockat i brevlådan! FYRA hela brev i vårat lilla fack. Och ett brev, arbetsintyg från JP (som förövrigt gjorde mig jätteglad! Tack D!) var jättestort och fint och gjorde att jag kände mig viktig. Så fick jag ett kort också, från morfar och Ullegård! Det gjorde mig så glad så glad!!
Annars är det bara Leon som får brev, räkningar och sånt, jämt.
Sååå, patetiskt nog, gjorde detta min dag! Hehe.
Ännu har inte paketet kommit dock.

Annars då...
Igår var vi förbi Artspace och sen Anna Bibby, "White Fungus"-blabla bla's release på Artspace var helt lam. För det första förstod jag aldrig riktigt vad det var, men jag tror det var bandets release för en skiva eller nåt. Ett band som heter White Fungus och såg helt otroligt störda ut. T ex sångerskan, var helt vitklädd samt hade vit peruk (långt rakt "hår") och vitt lösskägg. Musiken behöver vi inte ens tala om...

Efter en öl tog vi oss vidare till Anna Bibby's, vilket var mycket trevligare på alla sätt och vis! För det första tyckte jag om konsten (de har faktiskt nästan alltid grejer jag gillar där), jättefina målningar, det verkade vara ett hopkok av olika konstnärers grejer där för en del av det hade vi sett innan. För det andra var där trevligt folk så det tjötades på. Och två vovvisar var på plats, Leons vän som har en svart liten pudel - Harry, som alltid är där på olika openings... haha, han bara går runt där och "minglar" som vem som helst. Jätteväluppfostrad! Sen satt jag och gosade lite med en golden retriever också. Åååh vad jag saknade min lilla nallebjörn hemma i Sverige då!!

Dessutom hade de vin vilket jag föredrar framför öl... blir så kissnödig av öl.

Sen köpte vi tacos på Tacqueria, och så hyrde vi en film, Saw V, den var helt sjuk! Och slutade så himla abrupt att jag inte kunde somna sen.

Idag har jag pratat med mamsen, gått en långpromenad i höstiga Auckland och... bloggat det här inlägget. Funderar på att ge mig på Märtas skurna chokladrutor, men vet inte om jag har tålamodet till en så jobbig deg just idag. Kanske blir det bara negerbollar istället.

Nu kom jag på att jag inte sett veckans avsnitt av Andra Avenyn. Hihi. Så det ska jag göra nu.

PS. Har glömt berätta. Igår var Leon ute och köpte lunch, och då hade han även köpt en kaka till mig! Chocolate Chew från Mrs Higgins. Älskar dom cookiesarna. Så himla gulligt av honom.

Inga kommentarer: