torsdag 12 mars 2009

Nnnnnng

Höll nyss på att kräkas lite.

Skulle baka. Så öppnar jag skåpet och tar ner mjölet.
På mjölpåsen (som var ny, oöppnad) hittar jag en larv.

LARV.

Jag trodde först inte mina ögon.
Sen höll jag på att spy.
Sen skrek jag.
Sen slängde jag allt som fanns i skåpet.
Ju mer jag tömde det, ju fler larver såg jag. Döda, och levande.
Under tiden var jag otroligt nära på att spy hela tiden.

Ville helst bara stänga skåpet och aldrig mer öppna det. Men var ju tvungen att torka ur det och så. Så nu har jag slängt allt. Det var äckliga flygfän på alla grejer. I sockret, kakaon, vaniljsockret... allt.

Vet att det kanske var överdrivet att slänga allt. Saker dör ju i ugnen av värmen.
Men det var bara så jävla äckligt.
Fattar inte att jag höll på att faktiskt baka med - och sedan äta - det där.

Det är så himla äckligt.
Och nu har jag inga bakingredienser alls längre.

Men det är rent i skåpet nu i alla fall.
Och jag har tagit en kokande varm dusch.

*skakad*

2 kommentarer:

Matilda sa...

har hört talas om mjölbaggar...nån där hemma hade fått det å fick slänga allt. äckligt. men egentligen är det ju inget farligt. dom kan ju inte döda dig liksom. vi kan baka hemma i sommar. av larv-fritt mjöl, du å jag =)

Haren sa...

Ackligt! Jag hittade tusen ackliga flygfan i mitt strobrod igar men inget i nagot annat nar jag kollade i allt och skurade skapet... Vart kommer sant ackligt ifran, ALDRIG haft hemma?