måndag 2 februari 2009

bankkonto och annan byråkati

Vet inte riktigt vad som har hänt sen sist. Glömmer alltid bort det när jag ska skriva här. Därför blir det lite svårt med resuméer.
I helgen hände det nog inte så mycket.

Idag har jag skaffat ett bankkonto här, skitbra. Mycket smidigare att handla med än att förvirra folk med att man har chip i sitt kort (de använder sig inte av det här än). Och så slipper man ju uttagsavgiften på 40 spänn varje gång... Dock är det ju ingen avgift med mitt ena kort, ICA-kortet, men jag har tappat bort koden till dosan på det kontot så ja... får fixa det nån gång men det är jobbigt härifrån. Därför har jag mest använt mitt VISA-kort från Handelsbanken senaste tiden, och de där avgifterna suger ju i längden.
Så det är skönt att ha det avklarat! Rekommenderar verkligen KiwiBank (enda banken utan massa avgifter) om det nu är någon läsare av denna blogg som någonsin tar sig till Nya Zeeland och behöver öppna ett bankkonto.

Mitt tax nr har jag fortfarande inte fixat. Behöver ett offer of employment letter för att kunna skaffa det. Det dumma är ju bara att arbetsgivare nog föredrar att man har alla papper klara innan de anställer en. Annars väljer de väl nån annan som har alla sina papper... skulle jag gjort i alla fall. Men men. Det löser sig.

Imorgon ska jag ringa den där himla tjejen om det där himla jobbet, om än bara så att hon kan säga att jag inte fick det så jag kan gå vidare och söka fler jobb istället för att bara gå och vänta på svar från henne. Sjukt irriterande.

Nu var tvätten klar. Dags att vika.
Hur är det med er då?

1 kommentar:

Anonym sa...

På Lerhagen är det bara bra med oss.
/ C+L