fredag 13 februari 2009

lugn

Lugnare idag. Tvättar och donar bara.

Igår, efter att jag klagat på värmen, fick jag snabbt gensvar av vädergudarna i form av storm på kvällen. Det började blåsa och regna som tusan. Idag är vädret skönt faktiskt. 22 grader och lite mildare. Skönt avbrott från värmerekordet som Matt kommenterade om i förra inlägget. Hundra procents luftfuktighet och trettio grader tär på en efter ett tag... men hoppas ändå solen kan komma tillbaka snart.

Imorgon är det Alla hjärtans dag. Tror inte vi ska göra nåt speciellt faktiskt. Leon ska väl jobba, han arbetar väldigt mycket just nu för att bli färdig med sin doktorering. Jag köpte en vinflarra som nu står och väntar i kylen i alla fall. Och kanske ska jag baka kärleksmums i hjärtformen jag har. Och göra med hackade nötter på istället för kokos, för det gillar Leon. Det kunde väl va gulligt av mig, va. För jag själv är inte överförtjust i nötter.

Färgade min fula utväxt häromdagen, så nu ser jag inte lika white trash-ig ut längre. Känns superskönt. Skulle ta en bild och visa mamma men jag blev ful på alla bilder för jag har fått en finne mitt emellan ögonbrynen, så ser ut som Idol-Kishi typ. Eller bara allmänt indisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

det har fungerat hittills med ID-kort. fast de star alltid i hundra ar och letar efter fodelsedatumet, men nar de val hittar det sa brukar det ga bra. aven om manga av dem ser lite misstanksamma ut 8)
kramiZ