måndag 16 februari 2009

måndag

Måndag. Inatt led jag av en mastodonthuvudvärk. Hade bara Nurofren Tension Headache-piller (ibuprofen) hemma och inte Panadeine (paracetamol+codeine) och ville inte ta för jag får alltid ont i magen av dom, dock funkar de väldigt bra. Men till slut vart jag tvungen, framåt sextiden i morse somnade jag och när jag vaknade hade jag inte längre ont.
Så nu måste jag gå och köpa de sistnämnda pillerna!! Så jag har dom hemma.

Jag är fortfarande en indier!!! Finnen är fortfarande kvar. Vakkert.

Idag vaknade jag av att Leon sa hejdå. Han skulle göra massa olika ärenden som skulle ta hela dan. Utan mig! Helt otroligt va?! En dag helt utan honom. Det händer inte ofta. Jag lovar, kommer ha saknat honom på riktigt när jag träffar honom i eftermiddag. Tänk om man kunde vara lite mer... självständig eller nåt. Men nä.

Så nu ska jag ge mig iväg till Tok-Anna och hänga där en stund. Det är tråkigt väder idag. Mulet och 20 grader. Men jag vet att jag inte ska klaga.
Men jag har jeans på mig idag!!! Första gången på mycket länge...

Annars då.
Det närmar sig mot hemfärdsdatum. Jag har varit här i fyra månader fem månader nu och om lika många månader är jag inte här längre... Om fyra månader är jag i Cannes. Om tre månader är jag nog hemma i Bankeryd. Kommer sakna mitt Auckland. Men jag ser fram emot Europa. Bankeryd och gamla Jönnet. London. Vill åka till Stockholm i sommar med. Blivit hemskt sugen på Stockholm på senaste tiden. Och Köpenhamn vill jag åka till. Och Auschwitz.
Fin blandning va?

Men mest av allt vill jag bara vara hemma med Sagisen och de närmsta.

1 kommentar:

Sweet-saga sa...

Min lilla vän, du har varit i NZ i 5 månader nu!!! Kram