lördag 21 februari 2009

paraflax

Har nu ätit tre muffins på raken, bäst att jag fryser in resten nu så jag inte äter fler. Då kommer min mage nog inte bli så glad.

De senaste dagarna har varit väldigt nyttiga för mig måste jag säga. Ingen cola, bara juice och mjölk (med oboy i visserligen...) och inget vitt bröd som jag alltid annars äter, typ. Bara goe limpan! En banan har åkt ner också. Är inte det otroligt??

Så idag hade jag inget att göra för det regnade, så då bakade jag. Sen kände jag mig "tvingad" att äta lite av det jag bakat också, det måste man ju.

Nu skiner solen faktiskt men det är väldit blåsigt och molnigt idag så det är väl bara en tidsfråga innan regner kommer igen. Men kanske att jag skulle ta mig ut och kolla efter lite grejer. Tar väl med mig paraplyet. Leon har ett lyxparaply som har "ventilation" där uppe så när det blåser, blåser det igenom så inte paraplyet pajar (det behövs i en så vindig stad som Auckland) och dessutom är det jättestort och svart och ser allmänt lyxigt ut när man går med det.

Ventilationsgrejen förövrigt, är väldigt smart tycker jag! Det är liksom tyg som går omlott eller vad man ska säga, däruppe, så det regnar inte in även att blåsten går igenom. Sktismart. Men vet inte om det var värt femtio dollar eller vad det nu va det kostade... Är alltid så rädd att jag ska tappa bort det när jag lånar det. Men nu ska jag låna det.

Ikväll ska vi äta födelsedagsmedda med Leons föräldrar på Mai Thai. Hans mamma fyller år. Det blir trevligt.

Förövrigt så vill jag åka till Grekland och vara volontär i augusti, ta hand om stackars hundar några veckor. Vilket hittepå va? Vi får väl se hur det blir med den saken...

1 kommentar:

Anonym sa...

om du aker tanker jag bannimej med aka.