onsdag 4 februari 2009

redovisning

Igår var jag förresten på bio med di svenska tjejerra. Kändes väldigt ovant att göra något på kvällen utan L... satt och tänkte på honom jättemycket under filmen. Ibland tänker jag att det kan inte vara nyttigt. För ärligt talat, jag skulle kunna göra allt tillsammans med honom. Spendera all tid tillsammans med honom. Om det gick, skulle jag vilja göra det. Han är som... allting för mig. Han är min familj, min bästa vän, min partner. Jag blir aldrig trött på att vara med honom.

Ibland när jag tänker logiskt, som nu, så tänker jag att det där kan inte vara nyttigt... att vara så uppe i en människa. Ja, nästan beroende. Man borde ju vara sin egen, och räcka så. Kan man ju tycka. Men.... jaja.

Skitsamma nu.

Hade jättetrevligt på bion i alla fall, och det var så underbart härligt att inte se på action/thriller/dokumentär/horror för en gångs skull. Vi såg en riktig chick flick, Bride Wars. Den var väl helt okej. Lite söt ibland och så. Typisk tjejfilm.

Innan bion var vi på ett par art openings och var sociala. Såg fantastisk och tråkig konst, både och. Det var trevligt, trevligt prat med folk också. Kända som okända.

Igår kväll när vi skulle sova var det så förbannat varmt i sovrummet att L ställde in fläkten så den brummade hela natten. Hehe. Men det var skönt. Skönt att sova i en vind.

Idag är jag alldeles möööör av värmen. Har orkar med en grej idag. En promenad ner till Foodtown i Britomart och tillbaka. Det var en pärs ska jag säga er. Jag tvingades köpa en flaska apelsinlemonad på vägen dit och en flaska vatten på vägen hem. Så jobbigt var det. Och i affären köpte jag cola, juice och bröd.

Nu tycker jag att jag har redovisat för den här dagen mycket utförligt. Nu ska jag äta chips och dricka cola för mamma är orolig att jag blir för smal (vilket är en helt obefogad oro när man bor granne med Burger King, tro mig). Glo på ett CSI-avsnitt eller två och se om jag kanske orkar ta mig ut ikväll... om inte så vankas det lite festligheter imorgon då det är svenskkväll på Bara Bra.

Inga kommentarer: