måndag 14 september 2009

50 millmetarn

Här är samma utsikt fast tagen mitt på dagen idag!
PhotobucketPhotobucket
Bild 1: Tagen rätt genom fönstret!

Bild 2: Det är inte så svårt att ha fin trädgård i ett land där det aldrig blir vinter. Det ser liksom ut såhär året runt. Sen är det inte så svårt att anlägga en fin trädgård om man anlitar en "landscaper" eller ja, trädgårdsanläggare och sedan även anlitar någon som ser efter trädgården en gång i veckan. Haha. Men men.

Tydligen är det inte alls konstigt att anlita folk för sånt där här, även om man inte är "rik". Jag som hela tiden tänkt sånt som en snobbig grej men så ser de inte på saken. Inte i Ls familj i alla fall! Ändå klagar de på hur mycket jobb det är att ha stor trädgård och hus? I min familj har vi minsann alltid, ehm, "anlagt" våran trädgård själv, vad jag vet. Trodde bara rikingar hade sånt där för sig.

Photobucket
Jag skulle testa mitt nya objektiv i dag som jag skaffade igår (födelsedagspresent från världens bästa mamma och pappa) med att ta en bild på mig själv. Räknade inte med att det skulle bli sån närbild! Hihi. Alltid kul när sånt händer tycker jag. Speciellt precis efter att jag svept ett helt glas oboy på äkta amandavis ute i solen! (Försökte bota huvudvärken med oboyen, men det gick inte.)

PhotobucketPhotobucket
Och när jag för hundraelfte gången gick förbi blombuketten jag fick på min födelsedag, (snart 1 ½ vecka sen) och den även denna dag såg lika ståtlig ut, kände jag att nä-ä detta bara måste jag visa bloggen! Titta!
Photobucket
Är den verklig, undrar jag? Japp, det är den. Den pollinerade ner hela mitt bröst när jag bar den så nu är det helt fullt med gula fläckar på min överkropp. De går inte bort med tvål och vatten! Nog lever han allt!
Photobucket
Mitt ansikte ser så himla annorlunda ut ibland från kort till kort. Kan fascineras av det. Tror bara det är nåt man märker själv, för ingen annan känner ju sitt ansikte på samma vis som du själv. Men jag vet inte.

Photobucket
Sen tog jag två bilder ba rätt ut. Detta är alltså vad jag ser om dagarna.
Photobucket
Rätt grönt här. Är det.

1 kommentar:

Haren sa...

Maste komma och halsa pa nagon dag juh! kram