måndag 21 september 2009

Camping - del 1

Hej! Nu är vi hemma igen. Har haft en alldeles otroligt bra semester i Northland. Visst, det är ju det där med att campa... Frysa om rumpan när man kissar i skogen om natten och så vidare. Men jag började faktiskt känna mig helt ok med det i slutet. Fast det är ju skönt att ha en toalett. Det måste jag säga. Har sett delfiner, valar, pingviner, papegojor och allt ute i det vilda. Helflott!

Vi åkte genom ställen som hette Kaukapakapa, Waipu, Whangarei, Hikurangi, Ruapekapeka, Kawakawa, Paihia, Haruru Falls, Waitangi, Kerikeri, Kaeo, Takou Bay, Tauranga Valley, Mangonui, Whatuwhiwhi, Maitai Bay, Ngawha Springs, Kaikohe, Ngunguru, Tutukaka, Matapouri... ja ni ser ju, allt har helt sjuka namn! Men jag har lärt mig att uttala alla korrekt nu (tror jag).

Allt var väldigt maori där uppe vilket var coolt att se. Känns som man har fått se mer av riktiga Nya Zeeland nu. Inte bara Auckland.
Var ju iofs runt nere i Taupo och Mangakino för ett tag sen också, så nu har jag väl sett det mesta av nordön.

Måste nog dela upp lite, har så många bilder och filmer...blir helt matt! haha. Men såhär började det i alla fall...
kaipara
Vi började åka nån gång mitt på dagen i torsdags.
Photobucket
Så här såg det ut mest hela vägen. Grönt. Som det är i Nya Zeeland.
kaipara
Hejdå Tāmaki-makau-rau!

Vi tog många pauser i bilåkandet. Skönt.
Photobucket
Photobucket
Första dagen åkte vi till Matapouri och Whale Bay. Campade i Woolley's Bay.
Camping in Woolley's Bay
Såhär såg det ut.
Woolley's Bay
Grönt bakom oss.
Woolley's Bay
Hav framför oss.
Woolley's Bay nighttime
Solen gick ner. Och så somnade vi under stjärnhimmeln.
Helt ensamma var vi på världens kanske vackraste strand.

Photobucket
Vi vaknade tidigt såklart nästa morgon och var kissenödiga. Kände inte för att gå och sätta mig på stranden när det var så ljust ute så vi åkte till nästa strand, Sandy Bay (det ligger flera på raken) som är en populär surfstrand. Det var redan folk där trots att klockan var typ 7 på morgonen. Där fanns toalett.
Photobucket
Den här söta hunden sprang fram till oss. Den var nog gammal. Stelopererat bakben. Men snäll.
Photobucket
Photobucket
Otroligt vacker morgon i Sandy Bay var det i alla fall!
Photobucket
Det här var bara början... det kommer mera. Typ delfiner och sånt. Coolt.
Nu ska jag ringa mamma.

3 kommentarer:

kajsa sa...

SAGAN OM RINGEN-ISH!

Kleinen sa...

åh så romantiskt :)

Freedomtravel sa...

Nice liten bil ni har... Vad gillar ni campinglivet då?