söndag 12 april 2009

resumé

Idag är jag lite fundersam. Det står att det är 18 grader i Auckland idag på internet. Men jag vet inte det, alltså. Det känns betydligt kallare, och råare, än så. Därför vet jag heller inte vad jag ska klä på mig, vilket har lett till att jag fortfarande sitter i nattsärken klockan 13.19 denna Påskdag. Inte för att det väl gör någog egentligen. Idag planerar jag att göra ingenting. Behöver det. Har haft fullt upp senaste dagarna. Kanske att jag ska äta en bulle eller fem idag. Har lite lite kexchoklad kvar. Kände för att göra chokladbollar men insåg att jag inte hade nåt havregryn hemma. Och idag är mataffären stängd(!).

Inget kul är det på teve heller. Bara massa jesusteve såhär i påsk. (Som om det nånsin varit nåt bra på teve på söndagar?)

Senaste dagarna... vad har hänt. Jo, i fredags kväll drog jag till Ponsonby och Anna och Alex, träffade även svenske Peter också. Vi åt medda på Sawadee. Sen när vi började bli lite lagom fiffiluriga gick vi till Platos där Annas brasseboy jobbar och fick gratis dricka. Drack ett 100-dollarsvin - gratis. Ärligt talat, den enda skillnaden jag kände mellan den och 7dollarsvinet från New World var att den dyrare varianten slank ner lättare. Hehe. Sån connosseiur är jag. Åkte hem relativt tidigt, var hemma vid halv två nån gång.

Sen på lördagen åkte vi till Titirangi som vanligt och träffade Leons föräldrar. De åt konstig kinesmat, jag smakade på friterat bröd som Leons pappa hade gjort. Har ätit det innan, det var väl sådär. Ätbart. Lite illamående efteråt. Men kineserna älskade det såklart. Hehe!
Jag låg mest i soffan och gosade med Mao och Bobbin och glodde på teve. Som vanligt med andra ord.
På eftermiddagen åkte vi till Matts hus som han flyttar ut ur nu, ska hjälpa honom att sälja lite grejer som han ville bli av med eftersom han flyttar till London. Han flyger imorgon!! Kommer bli tomt! Men vi ses ju i sommar igen.

På kvällen tittade jag och Leon på två filmer, Pusher II (vi har hyrt hela trilogin) och nån annan film som var lite konstig. Har sett många bra filmer senaste tiden, rekommenderar He Was a Quiet Man (väldigt lustig/annorlunda) och Die Fälscher (jättebra tysk film om nazisterna som förfalskade pund och dollar osv under andra världskriget) och även Parfymen, om ni inte har sett den!

Så, jösses vad mycket olika grejer jag fick in i ett enda blogginlägg. En bra bloggare bloggar ofta men små inlägg säger de ju, alltså är jag inte en bra bloggare. Nåväl!

Inga kommentarer: