onsdag 22 april 2009

update

Känns som jag har bloggat slut på Nya Zeeland helt plötsligt. Hoppas vi kommer iväg på våran lilla tripp down south nån gång så jag får nåt nytt o blogga om innan jag åker hem. Man har liksom kommit in i en vardag här nu där saker och ting som var speciella och bloggbara i början numera bara är...vanliga. För mig i alla fall.

Idag kommer Matilda hem. Hon landar i Sverige 12.20, dvs 22.20 min tid. Känns overkligt att hon äntligen ska komma hem. Och så är jag inte ens hemma! Har inte sett henne sen innan jag åkte till London i augusti. Men jag kommer ju snart hem i alla fall. Men ett litet tag är det ju kvar.

Här i Auckland går vi som sagt mot höst, det skulle regna hela veckan men både igår och idag har det varit fint höstväder. Runt femton grader och sol emellanåt. Börjar bli kallt om fingrarna men än är det ju knappast vinter. Lär knappast behöva några vinterkläder här nere (om man tittar ut på stan går vissa i täckjacka och vissa fortfarande i badshorts. Så det beror nog helt enkelt på hur mycket vikingablod man har. Och det har jag ju en del. Även om man har vant sig vid värmen här nere och tycker 10 grader är svin- dåmenarjagSVIN -kallt.

TJO

1 kommentar:

Sweet-saga sa...

10 grader är ju normal svensk sommartemperatur! Så välkommen hem till sommaren!