tisdag 7 april 2009

te reo

Min förkylning börjar släppa mer och mer, mycket skönt! Nu känner jag mig nästan fri från den, lite täppt bara. Men! Eftersom det är mig vi talar om så ska det ju alltid finnas något som är fel, eller något att gnälla över. Och det är klart jag har det, för igår fick jag nämligen urinvägsinfektion. Tack för den! Efter en hemsk natt och morgon känner jag mig lite bättre nu, så antibiotikan gör sitt jobb i alla fall, verkar det som. När den här skiten är över tänker jag vara frisk i minst ett år! (Eller, tills jag kommer hem till Sverige i sommar och ska vänja mig vid svenska baskelusker igen.)

Jag måste fråga, finns Vitamin Water i Sverige? Jag har börjat dricka det här nere och jag gillar det verkligen. Väldigt lättdrucket och ändå nyttigt ju. Inte alls blaskigt, smakar typ som MER.

Jag vet inte varför, men jag kollar faktiskt på Te Karere just nu, som är ett nyhetsprogram på maori. Typ som Uutiset i Sverige. Fattar ingenting förutom få ord då och då, typ "kia ora" och "pakeha" och "Aotearoa". Men jag gillar hur det låter, melodin i språket liksom.

Nåväl. Nu ska jag vila lite. Sov nästan inget inatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmm. inte just sånt vitaminvatten finns i sverige. men det dyker upp fler och fler hela tiden. senast var det bonaqua som lanserade mineralvatten med tillskott av vitaminer. och så vidare =)