onsdag 1 april 2009

världsliga saker

Ligger fortfarande i samma ställning som i förra inlägget. Kanske är det så att jag blivit smittad via Skype? Uj uj uj.

Satt här och funderade på grejer jag saknar med Sverige, utöver vänner och familj då.

Bongo Bar.
Svensk öl. Speciellt Småland.
Åka med Tilda till Ica Maxi och äta Pågens korvbröd på vägen hem.
Ballerinakex.
Rabarbersaft.
Att handla med svenska kronor.
Min säng.
Teven och soffan.
Att kunna ladda ner filmer och teveserier (för slött internet i NZ)
Sova i Mias biorum med Mia.
Jönköpingsposten.
Ikea.
H&M.
Alsolsprit.

Random va?
Det kommer en lista med vad jag kommer sakna med Auckland när hemresan närmar sig. (Eller, när jag får lust att göra en, helt enkelt.)

6 kommentarer:

Matilda sa...

SAGA!

manda sa...

nä för hon tillrhör vänner och framförallt FAMILJ

Matilda sa...

så sant...KLOKA du.

Kleinen sa...

Alsolsprit??

amanda sa...

linda: jaaa jag har inte hittat nån bra motsvarighet till det här... tvätta örhängen och sånt med.

Kleinen sa...

oj, jag behöver nog bli bättre på att tvätta örhängen och sånt :)