torsdag 9 april 2009

skärtorsdag i auckland

Det haglade idag! Det kändes som att jag var i Sverige ett tag, det såg ut som snö. Tydligen är det ovanligt att det haglar här... det har varit riktigt kyligt idag, runt 10-12 grader och ösregn och blåst. Det kanske inte låter kallt för er där hemma i Sverige, men när man har levt i någon slags ändlös sommar och vant sig vid att gå ut i short och linne i månad efter månad...så tappar man lite av det där vikingablodet till slut. Dessutom har jag inga varma kläder här, går runt i converse och skinnjacka (gjord av plast) med en fet kofta under.

Nåväl, nu ligger jag under filten inomhus och har det mysigt. Hade superflyt innan också, stod och väntade på bussen hem från mataffären och frös, när en bil helt plötsligt tutar på mig och erbjuder mig skjuts hem! Så gött! Tack tack Matt!!

Nu är det alltså skärtorsdag. Det har de såklart inte här, det är bara vanlig torsdag. Men imorgon är det röd dag och allt är stängt, så även på påskdagen på söndag. Saknar svensk påsk, det är alltid en härlig helg tycker jag, när det börjar våras och så. Och när man åker till Ryfors godislager och köper massa godis. Mmm...
Well well, en bra grej är ju att det kom kexchoklad på posten häromdagen. Jippi!!! Och imorgon ska jag baka kanelbullar. Med pärlsocker på.

2 kommentarer:

Sweet-saga sa...

GLAD PÅSK och många kramar till dig från alla oss här hemma!

Astrid sa...

hej!
ska göra dig lite avundsjuk (mest för att jag saknar auckland så mycket) här hemma är det sol och riktigt trevligt vår-väder. men det har ändå varit svårt att vänja sig vid att inte vara i acukl.

var det "min" matt som kom och plockade upp dig utanför affären??
ta hand om dig!
stor påsk kram!