lördag 27 september 2008

dagen

Måste bara berätta lite mer om dagen. Nu när chocken lagt sig lite.

Dagen började med att vi åkte till Dress Smart, ett jättestort outlet-köpcenter. Fattade inte att det var en outlet förrän jag såg prislapparna dock, det var precis som ett vanligt köpcenter. Hade bestämt mig för att köpa joggingskor och shorts. (Måste ju ha något att göra om dagarna...) Skitgrymt köpcenter, med skitgrymma priser. Ett exempel är t ex alla möjliga sorters gympadojor som skulle kostat över tusenlappen hemma (Asics, Adidas, Nike, ja...allt det där) kostade generellt mellan åttio och hundra (NZ)dollar. Vilket är knappt 400-500 kronor.
Jag köpte ett par för 80 dollar som dessutom var 50% discount på så de kostade alltså mindre än 200 spänn... hehe. Leon köpte också ett par så nu har han lovat att springa med mig ibland.
Måste visa bild på dom sen, mina är eldiga och hans är isiga. SÅ nu är vi Fire & Ice. Haha så jäla töntigt! Men kul.

Sen letade jag efter träningsshorts, fanns inga i mindre än storlek 10 (jag har 8 = 34/36 tror jag) på Adidas dock, vilket var synd för de var himla snygga. Men hittade sen ett par snygga från Fila för 20 dollar. Hundra spänn. Helt galet. GLAD!
Jag som trodde jag skulle bli fattig på det här... men icke då.

Efter att ha köpcentrat oss själva i runt två timmar åkte vi till Leons vän Matt och hämtade lite grejer som Leon har haft där, bland annat en sängbotten och ett megastort skrivbord. Skruvade isär de grejerna (så himla osmidigt med icke Ikea-grejer. Igen - Ikea!!!!!! Kom!) som vi ska ta med till lägenheten imorgon då vi hyrt en flyttbil/van typ, för o flytta de grejerna och lite fåtöljer och stora ting. Sen satt vi såklart där och hängde lite och snackade skit. Matt visade en video från när han hoppade bungy... och jäklar. Är ännu mer sugen nu.

Sen lämnade vi tillbaka några hyrfilmer på vägen tillbaka till regnskogen här där vi bor för tillfället, och HERREGUD vilket drama vi hade!

Alltså... bilförare i Auckland, Nya Zeeland överlag, är helt sjuka i huvudet. Dumma i huvudet. Det var ingen nyhet längre, man stöter på förare som är i sin egna värld varje dag, men det här...
Mitt på vägen framför oss står en bil helt stilla med en kvinna som "kör". Efter en stund undrar vi om hon somnat så Leon tutar lite lätt på henne. Alltså, han la sig inte på tuten eller nåt sånt extremt, bara en sån där mestut ni vet.
Och vad gör kvinnan?
Hon vänder sig om och pekar Fuck You mot oss, och kör sedan vidare.
Jag ba men herregud vad gör kvinnan. Gjorde hon verkligen sådär?
Leon blev helt jättearg och pekade tillbaka. Haha. Det var kul. Hon var ju iofs redan långt borta då.

Sen körde vi in på parkeringen, och det fanns en enda parkering kvar, som bara var typ halv eftersom en ful Honda hade ställt sig över två parkeringar. Leon, som var lite upprörd redan, blir förbannad, ber mig gå ur bilen och säger att nu ska jag lära en här idioten en läxa. Så klämmer han in sin lilla bil där emellan, så det blir omöjligt för den personen att komma i och ur sin bil.
Skitroligt!

Ja.. mogna är vi egentligen.
Imorgon är stora flyttdagen... redan trött. Hehe.

Inga kommentarer: