måndag 29 september 2008

fruktskålen gör hemmet?

Nu har vi flyttat in!

Och fasen vad jag älskar det här huset.
Det är rätt gammalt, alla väggar är sneda. Alla vinklar, alltså. Helt skevt. Högt i tak och ja här sitter man i typ världens ljusaste lägenhet som doftar av rökelse L köpte idag.

Fint är det.
Även om det är lite rörigt sådär som det blir när man flyttar in. Får väl se hur det blir att sova första natten här inatt.

Tog lite bilder med mobilen, men det är verkligen svårt att ta vettiga bilder på en lägenhet. Det är rätt stort här, men det kommer liksom inte med på bilderna. Jaja.

Photobucket
willkommen zuhause

Photobucket
i sovrummet har vi ett takfönster

Photobucket
vardagsrum /"kontor"

Photobucket
kolla, gav dessa till L när vi var i London. de är från tändsticksmuséet i jönköping. de ställde han upp i fönstret.

Photobucket
från rummet mot köket

Photobucket
har diskat och städat en masse.

Photobucket
jag gjorde ett fruktfat. så nu är detta ett hem. (tänker äta alla bananer själv)

Känns som att jag har så mycket mer att visa, t ex den exceptionella utsikten, men jag är så himla trött nu att jag orkar inte gå ett steg mer. Så det får bli en annan dag. Tänker sitta i den här fåtöljen tills jag ska sova.

Idag köpte jag förresten 2 gb RAM-minne till min dator. Så nu går allting mycket fortare och det sackar inte så jäkla mycket som det gjort tidigare. Hade ingen aning om att det var så billigt, 2 st á 1 gig kostade 67 nzdollar, vilket är drygt 300 kronor. Hallå? Varför har jag inte gjort det här tidigare, kan man undra.

5 kommentarer:

Matilda sa...

Vad fint ni har det! Jag vill hilsa på ju...

Anonym sa...

det ser verkligen sjukt fint ut!

Anonym sa...

kom o hilsa på!!!

Anonym sa...

som sagt. mycket häftig planlösning

Anonym sa...

Vad fiiiiint det är!
Hur fint som helst ju. Så ljust och vackert.
jag vill häälsa pååååå!Justja!
Har du tråkigt en dag/natt/mittimellan och vill prata på msn så adda mich. Så får jag veta hur det går ännu mer. :)
petite_aenigma@hotmail.com var "namnet".
Kram