onsdag 24 september 2008

tjipptjopp

God morgon i stugorna!
Eller god kväll kanske det blir? God natt?

Här är det i alla fall morgon och jag har genomlidit en natt av hemska halskrämpor. Ja, jag trodde att min förkylning kanske skulle vara påväg bort snart. Men mandlarna och körtlarna och allt vad det heter är jättesvullna nu och det gör nästan lika ont som det gjorde när jag blev sjuk i London.
Hoppas det inte blir värre.
L har en alldeles fruktansvärd mansförkylning och det är hemskt synd om honom...så vi är båda två ganska utslagna för tillfället och ligger mest i sängen med våra datorer. Somnade från en film igår kväll vid sjutiden och vaknade klockan fyra på morgonen. Var vaken i två timmar och låg och gnällde om hur dåligt vi mådde, tills vi somnade om igen vid sjutiden och sov till åtta. Inatt tänker jag ta en sömntablett så jag får sova hela natten trots halsontet. Längtar redan och klockan är inte ens tio på morgonen i denna dag...

Annars då, ja det blir ju inte mycket bilder nu när vi är sjuka och inte orkar göra något. Men igår var vi och fick nycklarna till lägenheten och fick även se den, och det ser jättebra ut! Det är ett kök, ett litet sovrum med takfönster och ett vardagsrum. Det ligger ovanpå en restaurang men är ändå väldigt lugnt om kvällarna så det är skönt. Det bästa med placet är läget, mitt på Ponsonby Street så man har nära till ALLT! Eftersom man bor mitt i skiten.
Så jag är sannerligen nöjd!
I helgen ska vi flytta in så då kanske jag förhoppningsvis kan orka fota lite!

Men de skulle verkligen behöva Ikea på Nya Zeeland. Det känner jag. Ingvar, vart håller du hus?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, nu får du och L sluta att oroa mig så mycket!! Ni är ju sjuka hela tiden. Krya på er båda två! Mams

Matilda sa...

jag ska fråga ingvar nästa gång han är på besök...kram tilda

Anonym sa...

Hej och valkommen hit :-) Haller med dig om att Ikea behovs har, det sas att det skulle komma under 2008 till Sylvia Park, men an ses inget Ikea till! Trist att ni ar sjuka, hoppas ni kryar pa er snart nu nar vadret borjar bli lite battre. Manga okanda bugs har for oss svenskar :-) Det har ar forsta vintern sen jag kom hit som jag INTE varit standigt forkyld. Men du, skaffa solskydd, skandinaviskt skinn ar inte gjort for kiwisol. Ozonlagret har ar valdigt opalitligt, samtidigt som brisen gor att man inte kanner hur fort man branner sig. Och tro mig, nu borjar solen ta ordentligt. Det sags att till och med faren skulle behova solglasogon har, sa var forsiktig. Ha det gott, krya pa er snabbt, och NJUT av varen :-)

Anonym sa...

Lilla Mandis! Sluta genast RÖKA! ( Det är ju bara rökare som får ont i halsen och blir sjuka). KRYA PÅ ER !! Kram från Moster

Anonym sa...

haha kram på er!!

eva: tack! och tack för tipsen! ska definitivt göra det... oj vad jobbigt att vara sjuk så mkt. jag som är gnällig över att jag har varit sjuk typ hela sommaren (i sverige)..hoppas vi får hålla oss friska snart :)