fredag 26 september 2008

äta

Är helt slut nu!
Har varit uppe tidigt som ni vet, och från halvtio till tolv städade jag lägenheten. Torkade (läs: skurade) golvlisterna, dammsög, torkade golv, torkade dörrar. Det är så mycket detaljer som lort fastnar mellan i gamla hus. Sen känns det inte direkt som personen vi hyr av (i andra hand) prioriterat städning direkt. Undrar om de där golvlisterna någonsin blivit torkade av henne... Men å andra sidan, kanske har jag levt i en skyddad värld... kanske är min mamma lite manisk när det gäller städandet?

Nåväl, nu är det skinande rent i alla fall, och det var väl egentligen inte så farligt innan heller, inte enligt L i alla fall. Han tyckte jag var extrem. Kanske jag är. Men så är han karl också.

Just ja, pratade lite med Matilda också! Och Emil på msn. Tilda visade mig hennes hus och jag visade mitt. Hihi. Känns så himla konstigt allt... bra, men annorlunda, konstigt...

Nu är mams och paps i Frankrike, de lyxlirarna.

Sen var vi på The Warehouse, som är det närmsta Ikea de kommer här. "Det är pinsamt" enligt min pojkvän. Och ja... det var inte alls som Ikea. Mer som typ... Jysk/Rusta/Jula/Ekohallen-blandning - fast dyrt! Eller visst, fanns billiga grejer med men det mesta var faktiskt inte billigt...som man kunde trott ju. Men det är bara att försöka leva på utan Ikea. Jag och L gnäller i takt här om detta.

Sen var vi på universitetet (jag hade min ryggsäck så jag såg ut som en av studenterna), för han skulle till doktorn. Jag har ju för fasen varit sjuk både längre och värre än honom men det säger jag inte till honom för han är ynklig. Han fick antibiotika...jag har ingenting... här i världen...buuhuuu... nä skoja ba.

Nu är vi helt slut vi sjuklingar och orkar väl inte göra nåt mer denna fredag.

Om ni undrar vad jag äter här nere?
Mest hamburgerbröd och korvbröd faktiskt. Bananer. Dricker juice. Massvis av juice. Mår rätt bra av denna "dieten". Äter kex ibland. Godis. Åt min näst sista kexchoklad idag.

Om nån vill skicka något till mig, typ en Marabou Chokladkaka (originalet) eller kanske vaniljsocker eller ESTRELLA GRILLCHIPS, kan ni försöka smuggla in det i landet genom att skicka till mig. (Det är andra gången jag ber om detta nu... utan resultat...)
Ba maila amandamiller89@hotmail.com så får ni adressen.

puss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej. vad harligt att du har det bra. saknar dig. fan fint de skulle sitta med kexchoklad just nu. laska mig sadar hehehe pusss

Anonym sa...

glomde skriva att de va ja som skrev.

Anonym sa...

gud vad modigt av dig att ta steget att flytta mandish :)

Anonym sa...

söt du e jessi saknar dig

vixxxxi: känns inte alls modigt egentligen.. har ju leon. haha löjligt det där lät. men så ere :)