måndag 22 september 2008

Ponsonby

Nån dag (kommer inte ihåg vilken) tog vi en liten shoppingrunda på Ponsonby St, dit vi flyttar nästa helg. Ett väldigt härligt område, precis vid stan men ändå som en egen stadsdel. Många coola yngre peeps här.
Fikade en asgo brownie. Gick på en ascool 2handaffär - "Tatty". Kommer definitivt blogga om denna mer framöver då den var väldigt fabulös!!

Här är iaf lite bilder från Ponsonby.
Photobucket
Photobucket
Murder Burger - rätt kul namn
Photobucket
Konstnärer "adopterar" elskåp och liknande och gör såna här fina grejer på! Skoj.
Photobucket
Där står jag.
Photobucket

Blev rätt impad av denna skojiga glaskonsten!
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

3 kommentarer:

mia sa...

usch! NZ är jättefult.



....

mia sa...

Det känns som om man växer upp bland konst bara runt hörnet där borta, i Sverige är vi mer WOOOW om vi ser något såntdär KONSTigt mitt bland oss på gatan. För "sånt ska ju inte vara där". Men jag gillar effekten att ta vardagsmiljöer som annars är gråa trista och betongartade till något könstigt och råligt.
Gillar't, helt enkelt.

Tycker Sverige är väldigt bajsnödigt jämfört med NZ.

Anonym sa...

Amandaaaa! Jag avundas dig som en liten padda. Fast samtidigt är jag glad glad glad för din skull. Att du är där. Med pojken du tycker om.
Du verkar iaf ha det riktigt bra hittills!
Min dator är seg så jag kan inte se alla bilder men så fort jag är hemma på den trådlösa uppkopplingen ska jag lusläsa och kolla allt ally allt. Be så himla sure! Stor kram