tisdag 16 september 2008

Packning & förberedelser

Idag har jag varit hos läkaren och fått supermedicin för min hosta, Dr Lars Erik Adolfsson i Bankeryd kan vara bästa läkaren som existerar faktiskt! Är mycket, mycket tacksam då jag haft massor med problem med hosta hela sommaren. Dock är det både morfin och efedrin i så jag blir väldigt slö på den. Doktorn fick skriva ett intyg på att jag får ta med detta knark till NZ. Hoppas dom inte är gnälliga... vet att de kan vara det. Med viss rätt ändå, ibland.

Så det var upp tidigt idag som sagt, vaknade vid 7.30. Senare under dagen var jag och mamma på stan och det var jättemysigt för min mamma är den mysigaste mamman i hela världen så det så.
Köpte en lång kofta som jag tänkte ha tillsammans med ett par slappa (rätt fula, ärligt talat) tights på flyget. Det blir mjukt och gosigt. Kan behövas när man skall sitta fast i ett plan i ett dygn...

Sen var jag även och skulle byta min (nya!) handväska som gått sönder i axelbandet. Blev så himla ledsen över det, på en ny Esprit-väska liksom...då förväntar man sig lite mer. Men de lagade det gratis och det syns inte ens att det är lagat så jag är nöjd! Skönt att det gick att lösa.

Och kanske det bästa av allt, jag har köpt böcker!! Det är det bästa med att resa. Eller, bland det bästa. Tre böcker blev det; Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho, samt två lyrikböcker, en med poesi av grymma Bob Hansson, Halleluja liksom, och en av Christine Falkenland, Om honom.

Och häromdan köpte jag även världens finaste sovmask på På pricken röd, så nu är jag allt redo för min lilla resa.

Började packa vid halv fem i eftermiddags, var klar vid sex. Lite annat än min älskade syster som började packa typ en vecka innan hon åkte. Vi är så olika. Men ändå så lika.
Jag har packat 14 kilo i min väska. Jag är imponerad av mig själv måste jag säga. Sjukt imponerad. Känner ändå inte att jag har behövt ta bort något jag väldigt gärna ville ha med mig eller så. Är i lite chock. Måste ha glömt något viktigt.


Nåväl... Until next time...

3 kommentarer:

mia sa...

Christine Falkenland!?!?! det var ju henne jag nämnde för dig när vi fikade!
att jag hade läst en recension av en bok hon hade gjort om en kvinna med jättelåg självkänsla blabla.
Ska också läsa! Guuu va najs!

Anonym sa...

men va! du sa ju aldrig va hon hette du skulle återkomma! så det var HENNE du mena... shit va där oddsen

Anonym sa...

Oj vad duktig du är som lyckats packa så lätt! *lär mig!*

Håller med dig om att det krävs mjuka och mysiga kläder då man ska flyga, orka sitta på planet i många timmar i tighta kläder, man ser ändå hemsk ut då man väl kommer fram! :)

Lycklig resa!