måndag 26 januari 2009

barabra

Guud hade sån sjuk RLS inatt, höll på att smälla av. Speciellt nu på morgonen. Fan vad jag hatar det.

Igår var vi som sagt på Barabra, en svensk bar i Auckland. Staffan, ägaren, kommer från Vaxholm och Astrid hon jobbar även där nu. Detta visste jag inte innan, men den första torsdagen varje månad är det "svenskkväll" på Barabra, alltså går massa olika svennar dit och svennar sig. Dit ska jag gå nån gång när jag kommer ihåg det. Men det är ett trevligt ställe andra dagar än torsdagar också måste jag säga. Inne på toan sitter en karta över Stockholms skärgård!

Här är Barabra!

Sen kom L på scootern, jihoo!
Men så var han jobbig och tog massa kort på mig. Trots att jag förklarade att han ju tog från min "fula" sida så fortsatte han.
Arg först. Lite. Hehe.

Sen gav jag mig. Tok-Anna är alltid go o gla. Leon lika cool som vanligt.
Här är våran fina moppe som jag ju lovade att ha kort på för hundra år sen!

TADAAAAA!
Det var Barabra det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du lever visst som en lyxig medelhavspascha! Du tycker inte synd om oss som sliter här i kylan, va?
Kram Pappa o Mamma :-)

Matilda sa...

aaaaaaaaaaaaaaaaaavis.

ja...du ser ut att ha det bra. -15 grader och jag fryser. men jag kan bygga snölyktor utan istappar, det kan inte du!

förresten...en värktablett (typ ipren) kan funka mot RLS.

och fin moppe. btw. älskar miller-smajlet på dig också. tacka vettja gener.

det blev ett blogginlägg av min kommentar, men vattehäck.

KEONI sa...

Moppen liknar J.D's scooter i Scrubs.!! Det gick hyfsat för svenskarna i konståkningen - men ingen skräll - bara en finländsk skräll. =)

Kramar