torsdag 1 januari 2009

Waiheke Island Nyår 2008

Har haft en jättebra dag idag. Oj så kul vi har haft. Vi tog färjan vid ett till Waiheke Island, hyrde en bil och sen körde vi runt från det ena fantastiska stället till det andra. Så vackert landskap och sådana paradisstränder jag sett idag har jag nog aldrig sett. Men så är jag ju på Nya Zeeland också... Hehe. Många rika människor på denna ön, fancy houses överallt med helt otroliga utsikter. Alltså, jag skojar inte. Jag har aldrig sett sådana utsikter innan. Påminner en hel del om vissa utsiker i Gorges du Verdon i Frankrike, men detta är så oändligt på något sätt.

Vädret idag var hur fint som helst, sol och varmt som satan hela dagen ute på ön, så vi är helt färdiga nu. Supertrött av all sol. Haha. Ikväll verkar det vara någon stor nyårsgrej vid Sky Tower, samt ett stort fyrverkeri vid tolvslaget så det ska vi titta på från vårat fönster. Har perfekt utsikt där. Blir häftigt att fira nyår på Nya Zeeland.

Det här skrev jag 22:14. Sen somnade jag. Och vaknade nu. Hm... Aja. Känns ju lite snopet. Men jag är ändå så glad över dagen så jag är inte besviken.

Här kommer lite bilder från dagen.
Waiheke Island roadtrip
Waiheke roadtrip
Waiheke Island
Waiheke Island Beach
Waiheke Island Sky
Waiheke Island Beach
Waiheke Island New Years Eve 2008
Waiheke Island Belle Rd
Belle View Waiheke Island
Waiheke Island
Onetangi Beach Waiheke Island
Onetangi Beach
Waiheke Island
Waiheke Island
mandavi
Diggar min min på sista bilden där. Hehe.

Ni måste åka till Nya Zeeland, människor!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!
tACK FÖR FINA BILDER. Kram, Moster