onsdag 21 januari 2009

igår & idag

Igår var en bra dag! Vaknade dock inte på det skönaste viset man kan. Jag ska berätta.

Det ringer på våran porttelefon, den låter ungefär som ja... ett krigslarm, ni vet som de hade förr som tjöt över hela staden när det var krig. Eller en stor brand eller nån annan katastrof. Så låter det när man ringer på våran porttelefon. Klockan var sju och nånting på morgonen, men både jag och Leon trodde det var mitt i natten eftersom det var kolsvart i vårat sovrum.

Eftersom vi trodde det var mitt i natten, trodde vi också att det var nån full idiot som ringde på bara för att jävlas. Det händer nämligen ibland. Så Leon lyfter på luren och skriker något i stil med "va i helvete!!!!!!?", jättehögt och argt. Fast på engelska då. Såklart.
Sen slänger han på luren och går och lägger sig. Sen går det ungefär en sekund innan vi båda inser att det nog var en courier som skulle lämna mitt paket.

"Ojdå."

Efter nån minut knackar det på våran dörr. Det är en courier, med ett paket till mig. Han ser alldeles jättedeppig ut. Jag sa förlåt till honom. Men han var bara tyst och såg bara ledsen ut.

Sen öppnade jag i alla fall paketet, och vilken underbar upplevelse det var. För det första kunde man känna essensen av vaniljsockret i hela lägenheten hela dagen sen. Haha. För det andra åt jag både Haribo-persikor, dillchips och ostbågar igår. Så nu är jag jättetjock idag. Men det lägger sig snart. Dessutom skickade söta mor de sista pepparkakorna samt lite av mina kläder hemifrån. Världens bästa mappa, vilka är det??!!!!!!

Sen for jag till New World (mataffären) och letade upp sirap. Golden Syrup heter det här, den sorten vi har till bakning. De hade massa annan joxig sirap också. Och SEN kom jag hem och bakade grötfrallor!!! Och de blev jättegoda! Glömde såklart fota i stundens hetta, kanske kan jag photobootha mig själv nån gång när jag äter en fralla, som bevis.

(Så igår åt jag typ bara svenska grejer kan man ju säga. Konstigt! Sen borstade jag tänderna på kvällen med svensk tandkräm (den jag hade med mig är fortfarande inte slut).)

Senare under eftermiddagen kände jag mig lite halvloj. Väldigt trött. Ont i kroppen. Och så idag vaknade jag upp och kände mig alldeles sjuk. Ont i kroppen, hosta av någon konstig anledning, ont i huvudet och allmänt blä. Hoppas det går över fort för jag vill verkligen inte bli sjuk igen.

Här kommer ett långt stycke om ytlighet som ni inte behöver läsa.
Så idag har jag bara vilat i alla fall. Mådde lite bättre nu på eftermiddagen så jag gick en sväng förbi Recycle Boutique nerför gatan. Fyndade ett par jeansshorts från Abercrombie & Fitch för 30 dollares! WOW! Glad! Det fina i kråksången är att de satt perfekt (hur ofta gör jeansshorts det egentligen?!) och så blev jag alldeles ledsen när jag såg att dragkedjan var trasig. Sen tog jag mig samman och tänkte att "tusan! jag kan ju bara gå med dom till skräddaren och få det fixat, ha! där fick ni alla som provat domme hära innan och känt den underbara passformen men sen gett upp när ni såg att dragkedjan ju var paj" och så köpte jag dom ändå och gick raka vägen till den bästa Tailor'n i stan (jag och leon har provat massor) och imorgon kl 2 är de klara att hämta ut. 20 dollar! Vad blir det, inte ens 90 spänn. Inte farligt tycker jag, tyckte det såg himlans krångligt ut att byta den där dragkedjan faktiskt om jag ska vara ärlig. Så då har jag alltså köpt ett par A&F shorts med perfekt passform för 50 dollar idag, kanman säga. 230 kronor. Det kunde jag väl vara värd. Snälla?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad underbart det här var att läsa. Och såklart du var värd det! :)

Sweet-saga sa...

Det vet du att du är värd!!!