söndag 25 januari 2009

stek

Vad har hänt med mig? Vareviga natt vaknar jag vid fyratiden och kan inte somna om förrän framåt sju igen.

Men jag är jättetrött. Alldeles yr och illamående och har svårt att trycka på rätt tangenter.

Igår var jag på stranden med Anna och Alex, det var superbra. Fick verkligen semesterfeeling när jag kletade på solskyddsfaktor för första gången sen jag kom hit. Jobbar på brännan. Finns inte mycket annat att göra (som är gratis). Förresten träffade vi på fyra andra svenska tjejer igår. Där låg vi och svettades som smör i solsken (det var nog varmaste dagen hittills igår sen jag kom hit) och sög åt oss hudcancer bäst vi kunde när Anna helt plötsligt hör något välbekant - skånska! Fan, vad är grejen med alla skåningar här nere? Om det är den svenskan jag hör mest kommer jag ju börja snacka skånska till slut. Inte mig emot kanske.

Sjukan jag kände verkar vara borta. Kanske dödade solen den. Känns skönt. Ikväll ska jag nog ut och drinka. Ja, kan ni förstå. Amanda som brukade vara nattuggla men numera slocknar 22 på kvällarna, hon ska ut. Därför borde jag väl somna om nu om jag ska orka med. Haha. Vad patetisk (gammal?) jag har blivit. Men skitsamma.

2 kommentarer:

Matilda sa...

[Ruolit me nyja vännår]

=) kram!

Anonym sa...

Haha. Skånskan is the shit och vi ska nog kunna få bukt med din Jönköppingska (?).