söndag 25 januari 2009

lite "roliga" grejer

Nu funkar äntligen min bluetooth igen. (Nån inställning med nya datorn som inte jag, men Matt (såklart) fattade.) Så här kommer en tömning av mobilen senaste månaden. Jag har även en bild där L ligger och sover med hans föräldrars hund och katt men det känns lite taskigt att lägga ut den bilden. Men ni kan ju tänka er. Det är väldigt gulligt, speciellt eftersom han alltid klagar på vilken pain in the ass de djuren är. Hehe.

Jag tror faktiskt det var på självaste nyårsafton som vi gick till koreanska stället och åt middag. Jag stöter på väldigt mycket intressant(!) mat när jag har en asiatisk sambo. Nästan allt är nytt för mig, viting som man är. Men vi har upptäckt att mycket asiatisk och svensk mat påminner om vartannat. Äckliga inlagda saker, ruttna fiskar (kimchi = koreanskt och surströmming = svenskt), och vidare.
Jag gjorde en liten video den här gången, tycker det är så coolt när man får maten och den fortfarande kokar.

Man stöter på en del roliga namn på saker och människor som utlandssvensk. Eller, detta är sånt som tilltalar min humor. Vad andra tycker om min humor kan vi väl låta vara osagt.

En bild från där jag precis vaknat. Stora tomtesäckar under ögina.

I julas när jag låg och solade i regnskogen på baksidan av Leons föräldrars hus, samtidigt som Leon hade översvämning i tvättstugan och sen fick tvätta alla handdukar och hänga upp, passade Mao på att lägga sig i tvättkorgen. Det var väl det mest skuggiga stället han kunde hitta. Mao är världens bästa katt verkligen. Underbar.

Förresten, idag är det ju nyårsafton. För kineserna. Imorgon, den 26 januari, blir det nytt år för kineserna, vi lämnar råttans år bakom oss och går in i oxens år. (Detta informerade jag min kinesiska pojkvän om igår, han hade ingen koll alls. Ironiskt?)

Inga kommentarer: