tisdag 6 januari 2009

Chokladsockerkaka



Har bakat lite ikväll. Chokladsockerkaka med vaniljsocker (Nya Zeeländskt, inte alls lika bra som svenskt. Men godare än florsocker som icing tycker jag!), den blev jättegod. Och ser ni bilderna, de tog jag bara för att ni skulle få se min söta sockerkaksform. Alldeles mini.

Jag behöver nån som kan komma och äta upp allt jag bakar. För jag bakar mest bara för att det är roligt, kan inte äta upp allt själv. Frivilliga?

Var tvungen att skära hjärtat itu för att... ja baraföratt, egentligen. Det var så lockande. Där stod jag med kniven i handen och visste inte var jag skulle börja skära. Varför inte på mitten, tänkte jag då.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Hittade din blogg efter lite random googlande (jag vet, vad gor man inte po andra sidan jordklotet) och tenkte bara lemna en kommentar eftersom jag ockso bor po Nya Zeeland sen 2 monader, i Auckland. Ifall du vill treffa lite schyssta svenskar och so der, hojta till! Gott nytt or po dig! Anna (annastrindberg.webblogg.se)

Anonym sa...

Oh du vet hur gärna jag skulle sitta där med dig och ha smulor i knät och florsocker i hela ansiktet! Prata strunt, fnissa, kolla på youtubeklipp, tvinga med dig till Starbucks för en Vanilla bean frappuccino, leta 2handfynd och bara mysa. Det skulle jag göra mer än så himla mycket annat i världen just nu. Åååh. Varför är NZ så långt bort Amanda?
Massa pussochkram

FamStein sa...

Du kan skicka dina bakverk till mig orkar/hinner inte baka nått längre men å vad god din kaka såg ut. Är extra svag för kakor nu mums vad det hade varit gott.....

Haren sa...

Du ar sa valkommen med dina bakverk pa kafferep hemma hos mig. Och sa undrar jag om du klurat ut hur man bakar bullar med torrjast utan att de blir just torra?

amanda sa...

kajsa: gud vad jag önskar du kunde komma hit. alltså. gud. kram.

ina: hihi undra hur bra de skulle klrara sig i posten? :D

haren: haha, vi får ta ett kafferep nån dag! nej, det har jag inte listat ut. jag skaffade vanlig färskjäst istället!! :D det var lite klurigt men det gick. nu har jag massor över.

Haren sa...

Men jisses vart finns farskjast? Jag kanner att en helt ny varld oppnar sig for mig.

Sag till nar du vill dricka elvakaffe och ata sju sorters kakor, hihi.

Anonym sa...

De flesta bagerier bakar med färskjäst, även de i mataffärerna. New World hade inte, men min kiwipojk gick till Foodtown och frågade i bageriet där. Man brukar kunna köpa av dom! Dock misstog de honom för att vara någon från ett annat Foodtown som bara skulle hämta upp jästen, så han spelade med och fick den gratis. :) Fick ett kilo typ så jag har frysit in massor, haha! Jag tror inte det är så jättedyrt ändå..