onsdag 31 december 2008

Gott nytt

Tjoho!

Idag är det alltså nyårsafton. Känns häftigt att jag är på Nya Zeeland nu, där vi får nytt år allra först i världen. Om fjorton timmar!

Idag ska vi ta en tur ut till Waiheke, turista mig lite eftersom jag inte har sett ön än. Vi hade tänkt gå på en Nyårsgrej på en klubb där ikväll men vi bestämde oss för att vara hemma istället. Jobbigt med färjan och så. Men det blir mysigt att vara hemma och skåla.

Igår var en hemskt varm dag tycker jag. Molnigt hela dagen och kvavt liksom, så det fanns ingen skugga och ingen sol. Bara varmt hela tiden. Gick hela vägen till Foodtown nere i Britomart och tillbaka upp. Eller, där ljög jag. För på Queen Street blev vi för trötta och tog en taxi för nio dollar hem. Upp för backen i princip. Men men. Hehe.

Hoppas ni får ett gott nytt år. Jag hoppas verkligen det. Och att ni inte har för mycket ångest över det gångna.

Kram.

3 kommentarer:

mewlin sa...

detsamma! vi ses i sommar hoppas jag, när kommer du hem?

amanda sa...

landar på landvetter 2 juni. men kan bli tidigare, har inte helt bestämt mig än. kram

Anonym sa...

Jag hoppas att du får ett sjukt jävla bra 2009 Amanda! Och justja! Igår fick jag vykortet! Sött som tusan ju. Hahahah. Sitter på min vägg nu så jag kan vimka till "dig" varje dag. ^^ haha
PUSS