torsdag 25 december 2008

good yule

Hej! Nu är det juldagsmorgon och jag vill till stallet gå. Tralala. Haha. Eller inte.

I alla fall!
Hade en fin julafton igår. Jag och Leon bestämde oss för att fira på julafton även om de egentligen firar på juldagen här. Men eftersom Leon inte bryr sig om julen alls i princip (förutom en god middag) så fick jag bestämma och då bestämde jag att vi skulle ha en svensk julaftons-jul.

Vi hade bestämt att vi skulle öppna varandras paket på morgonen på julafton, och sen resten på eftermiddagen/kvällen.
När klockan var typ, fem, kunde jag inte sova mer så jag väckte Leon och så fick han gå ut och hämta våra klappar. Hi hi. Busigt! Så satt vi i sängen och rev upp våra paket som barn på julafton. Det var helt sjuuukt spännande, eftersom som sagt, vi blev lite skraja att vi gett varandra samma sak... och ja... det var ju så. Haha!
Han hade köpt en röd plånbok till mig från Comme des Garcons, och av mig fick han en vit. Haha. Hahahaha.
Jaja! Det bevisar väl en hel del om våran smak.

Sen somnade jag om och sen åkte vi och gjorde lite ärenden på stan, handlade mat och det var helt galet mycket folk! På julafton! Men det är ju i princip som en vanlig dag här. Det är ju idag som är stora dagen...
Sen var resten av dagen mestadels en väntan till klockan skulle slå fem, för då hade vi bestämt att vi fick öppna resten av klapparna. Jag försökte vid tretiden att säga "Nä, men nu tycker jag vi tar och öppnar dom." men Leon tillät inte sånt fusk... Och jag som trodde jag var vuxen och fick bestämma själv nu..

Nåväl!
Sen fick jag äääntligen öppna prellarna och jag blev SÅ glad! Vilka fina tankar som låg bakom. Åh. Att jag har så fin familj. TACK.
Har inte kameran här så ska fota allt när vi åker hem till Federal street på lördag. Då ska ni få se!

Sen igår kväll hade vi videochatt från Auckland till Bankeryd. Det var roligt att få se huset och granen och till och med julskinkan. Och såklart mamma, pappa, Emil och Saga och Elvis.

Det var julafton 2008 det. Försökte att inte tänka så mycket på julen igår. Men det var verkligen jobbigt att inte vara hemma. Eller åtminstone, att vara ifrån hela familjen förutom Leon. Men det är en himla tur att jag har honom i alla fall. En himla himla tur. Egentligen behövde jag inga julklappar i år. Jag har ju redan världens bästa familj. Mer kan jag inte be om...

Inga kommentarer: