onsdag 3 december 2008

mystiska sjukdomar

Tjena!

Senaste dagarna har jag inte gjort så mycket. Gått och beklagat mig en del. Fått en skitond munblåsa också. Och en på tungan som inte gör lika ont. Men lite ont gör den allt den också.

Har ringt till Air New Zealand idag och bokat om min biljett hem till Svärje. Det var gratis att ändra, jäj! Så jag kanske ändrar till tidigare längre fram, men så som det ser ut nu är jag på svensk mark igen den 2 juni 2009.

Satans lång tid kvar tills dess. Men men.

Här kommer lite bilder från senaste dagarna eller så.

Vaknade upp i söndags morse med det här utanför mitt fönster.

Sen såg det ut såhär typ hela dan, det var Santa Parade eller nåt (typ som kalajs fast större). Såg aldrig tomten dock.


I måndags minns jag inte riktigt vad jag gjorde... letade efter julklappar kanske. Ja. Det gjorde jag nog. I tisdags köpte jag dem. Gick en promenix med Leon och så satte vi oss ner och vilade lite i hettan med ögonen vilandes på de här palmerna.

Idag var vi ute på en liten promenad igen, jag invigde min nya shortsdress och var "cute" som Leon uttryckte det. Leon visade mig något anmärkningsvärt, nämligen ett par av de äldsta husen i Auckland, inklämda mitt i ett lägenhetsområde nuförtiden.

Söta va?! Där vill jag bo!! Som dockhus.

För en stund sedan drabbades vi båda av någon mystisk sjukdom efter att vi tömt den ena saccosäcken på lite kulor.

Så här såg det ut, nån som vet vad detta kan bero på?

2 kommentarer:

Kleinen sa...

ah jag satt o hoppades på en bild med dig i den cutiga dressen. Next time, right??

Anonym sa...

ahh du missar min tjugoarsdag med typ.. 2 dagar isafall! hih. vilken mysig parad maandiizz!