fredag 12 december 2008

omgivning

Tömde kameran och fann lite random bilder.

Här sitter jag på vårat golv i köket/vardagsrummet. Vi har heltäckningsmatta, ja. Kan det bli mer osvenskt? Känns som att jag dammsuger varje dag. Men det är ganska gosigt om rumpan när man sitter på golvet, det måste jag medge.

Haha... där har vi "köttkrokarna". De ska man hänga upp grytor och stekpannor på. Men jag klarade fasen inte av det, kändes som att jag skulle slå i huvudet i dom hela tiden, även att jag var långt ifrån.
Och lampan! Den är höj- och sänkbar. Precis som den lampan vi hade när jag växte upp. Nostalgi!

Här är utsikten ut genom fönstret, detta är vad man ser om man t ex äter frukost eller sitter och pratar i telefon. Det syns inte på bilden, men det sitter vajrar på ena sidan av Sky Tower så det är folk som hoppar ett slags bungyjump därifrån hela tiden. Fast inte riktigt vanligt bungy, utan mer som ett fritt fall. Ser dödshärligt ut. Ser faktiskt ut exakt som när någon hoppar från ett torn för att ta livet av sig.

Utsikt åt sidan! Den där skrapan nere på Queen Street ser så fin ut i kvällssolen när den speglar sig alldeles guldig.

Det var Auckland CBD det!

Inga kommentarer: